افتتاح اولین دانشکده طب سنتی شمال کشور

۲۸اردیبهشت،

نخستین دانشکده طب سنتی شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور معاون آموزشی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر عین اللهی معاون آموزشی در این باره گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب توسعه طب سنتی در دنیا را عدم رضایت از درمان‌های طب تازه به ویژه در بیماری‌های مزمن و همچنین استقلال در درمان و عدم وابستگی به خریداری دارو از خارج عنوان کرد.

براساس این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل جزو معدود دانشگاه‌های کشور است که موافقت اصولی تأسیس دانشکده طب سنتی را کسب کرده است، تصریح کرد: موافقت اصولی این دانشکده به عنوان اولین دانشکده طب سنتی شمال کشور در ۹ مرداد سال ۹۱ در دویست و هجدهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مصوب شد و با امضای وزیر بهداشت، درمان پزشکی و آموزش پزشکی به این دانشگاه ابلاغ شد.

دکتر میکانیکی اظهار داشت: درمانگاهی در بیمارستان شهید بهشتی بابل به عنوان سلامتکده طب سنتی برای خدمت‌رسانی به مردم مازندران آماده ارائه خدمات است.

وی افزود: از بهمن ماه سال جاری ۵ دستیار تخصصی طب سنتی وارد دانشگاه شدند، این در حالی است که از سال آینده حداقل در یک رشته PhD دیگر (داروسازی طب سنتی) و نیز احتمالا در ۱۰ رشته کاردانی مرتبط با طب سنتی، دانشجو می‌پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در حال حاضر هدف ما جایگزین شدن به ‌جای طب رایج غربی نیست، بلکه می‌خواهیم در کنار طب تازه، به درمان بیماران کمک کنیم.

 کسب مجوز دانشگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی بابل

برپایه این گزارش طی مراسمی با حضور معاون آموزشی، مجوز دانشگاه بین المللی برای دانشگاه علوم پزشکی بابل صادر شد.

در این مراسم دکتر عین اللهی گفت: یکی از اهداف بلند انقلاب بحث عدالت است با توجه به محرومیت بسیار بسیاری که در بسیاری از شهرها داشتیم هدف ما ایجاد عدالت درکل کشور بوده است آن چیزی که امروزه در دنیا و کشور ما مطرح است بحت عدالت آموزشی است.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: دانشگاه بابل توانست با زحمات فراون با کم ترین امکانات به درجه ممتاز دست پبدا کند.

وی درخصوص استاد گفت: بزرگترین ثروت دانشگاه عضوهیات علمی است یعنی نرم افزاری است که سخت افزار را به کار می گیرد.

وی گفت: خوشبختانه شرایط برای دانشگاه علوم پزشکی بابل فراهم شد تا این دانشگاه مجوز دانشگاه بین المللی را دریافت کرد.

دکتر عین اللهی هدف ایجاد دانشگاه بین الملل را کار با حداکثر قدرت بیان کرد و افزود: دومین هدف پذیرش دانشجوی خارج از کشور بخصوص در قالب بیداری اسلامی و جذب دانشجویان ایرانی که درخارج از کشورند می باشد.

 ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بابل به تیپ یک

 براساس این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل گفت: براساس رای صادره در جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، با ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بابل به دانشگاه تیپ یک موافقت شد.

دکتر میکانیکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل با شش دانشکده و ۲۹۷عضو هیات علمی که ۱۲نفراز آنان استاد و ۳۷ نفر دانشیار می باشند، حدود سه هزار دانشجو را در ۶۲ رشته تحصیلی آموزش می دهد.

وی گفت: این دانشگاه که دارای هفت مرکز آموزشی و درمانی است در زمینه پژوهشی توانسته است توفیقاتی را کسب نماید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.