افتتاح اولین مدرسه هنری نقاشی‌های دیواری دنیا در فرانسه

۳۱فروردین۱۳،

نخستین مدرسه هنری نقاشی‌های دیواری در دنیا با همکاری مدرسه هنر امیل کوهل و مرکز آفرینش‌های هنری، به منظور تربیت نسلی از هنرمندان و نقاشان ماهر در این رشته در شهر لیون فرانسه آغاز به کار کرد.

به گزارش هنرآنلاین، هنر نقاشی دیواری در جهان در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و هنرمندان کشورهایی همچون برزیل، انگلستان و آمریکا طی سال‌های قبل آثار ماندگاری را از خود خلق کردند، اما وقتی سخن از نقاشی خیابانی به میان می‌آید کشور فرانسه بیش از سایر کشورها شناخته و مشهور است و شهرهای این کشور در زمینه نقاشی‌های دیواری در دنیا حرف اول را می‌زنند.

بنابر این گزارش، شهر لیون در فرانسه از جمله شهرهایی است بیشتر دیوارهایش روایتگر داستانی است و هر بیننده‌ای از ورای این دیوارها به زمان و مکانی خاص سفر می‌کند و هر کدام از آنها راوی قصه و اسطوره‌ای می باشند.

به همین منظور و با توجه به وجود علاقه‌مندان فراوان برای فعالیت در رشته نقاشی دیواری، اولین مدرسه هنری نقاشی‌های دیواری در دنیا با همکاری مدرسه هنر امیل کوهل و مرکز آفرینش‌های هنری، به منظور تربیت نسلی از هنرمندان و نقاشان ماهر در این رشته در شهر لیون فرانسه آغاز به کار کرد.

به نوشته یورونیوز، دانش‌آموزان این مدرسه در زمینه اصول طراحی، مناظر شهری و تکنیک خطای باصره آموزش می‌بینند. آنها می‌آموزند که چگونه ایده‌ای را تبدیل به یک نقاشی دیواری به یاد ماندنی کنند.

بزرگترین نقاشی دیواری شهر لیون برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی نقاشی شده و به تازگی رقمی بالغ بر ۲۰۰هزار یورو برای نوسازی یکی از نقاشی‌های دیواری عظیم لیونی هزینه شده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.