افتتاح ایستگاه مترو ارم سبز و اکباتان

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طی روزهای آتی ایستگاه ارم سبز و شهرک اکباتان از بخش غربی خط ۴ متروی پایتخت به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه شورای معاونین، معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان مطلب فوق، گفت: اقدامات خوبی در مترو تهران صورت گرفته و علی رغم بی مهری هایی که نسبت به این مجموعه شاهد بودیم بسیاری از مشکلات مترو مدیریت شده است. چنانچه به طور مثال در خط ۳ مترو برای تامین ریل با مشکل مواجه بودیم که این موضوع حل و فصل شده و توسعه بخش میانی و جنوبی خط ۳ پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی از ورود سری جدید اتوبوس های دوکابین به ناوگان تا پیش از بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: به زودی ستاد ویژه ای برای استقبال از مهرماه و اتخاذ تدابیر لازم جهت تسهیل ترددها و ترافیک مهرماه تشکیل خواهد شد و مانند سال های گذشته با تمام ظرفیت و امکانات در این ایام به شهروندان خدمات رسانی خواهیم کرد.

تشکری هاشمی همچنین درباره تمهیدات ویژه ای که به مناسبت ماه مبارک رمضان اتخاذ شده در حوزه حمل و نقل اتخاذ شده است، اظهارداشت: ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت شده و به ویژه از ساعاتی پیش از هنگام افطار تا زمان اذان مغرب با تمام توان در خدمت شهروندان خواهیم بود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد و همچنین برنامه ریزی های لازم برای خدمات رسانی ویژه در لیالی قدر، روز قدس و برگزاری نماز عید فطر صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: برای نظارت و مدیریت دقیق ناوگان گشت های ویژ اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در این ایام فعال خواهند بود تا با تمام ظرفیت خدمات رسانی به شهروندان صورت گیرد.

کاهش تلفات ناشی از تصادفات در تهران

براساس این گزارش، در این جلسه دکتر علیرضا سلیمانی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز اظهارداشت: خوشبختانه با اقدامات گسترده ای که در راستای ارتقای ایمنی و مدیریت ترافیک در تهران صورت گرفته است، طی سال های اخیر روند تلفات تصادفات رانندگی در پایتخت نزولی بوده است به گونه ای که هر سال به طور متوسط حدود ۵۰ کشته از مجموع کشته های سوانح رانندگی در تهران کاسته شده است.

وی با تاکید براینکه سال گذشته کاهش تلفات تصادفات رانندگی بسیار چشمگیرتر و بیشتر از سال های قبل از آن بوده، گفت: سال گذشته تلفات ناشی از تصادفات در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است و به عبارتی از مجموع کشته شدگان سوانح رانندگی حدود ۱۵۰ نفر کم شد است.

براساس این گزارش، در این جلسه همچنین به موضوعاتی مانند حل مشکل سوختگیری تاکسی های گاز سوز، ایجاد توقف گاه و پهلوگاه برای تاکسی ها در نقاط مختلف شهر، ایجاد سیستم یکپارچه حمل و نقلی در پایتخت و… تاکید شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.