افتتاح باغ کتاب به رونق اقتصاد نشر کمک می‌کند

‘علی اکبر اشعری’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: انتخاب محل احداث ‘باغ کتاب’ به دورانی که دکتر محمود احمدی نژاد شهردار تهران بود باز می‌گردد و تقریبا از آن زمان تا به امروز که تنها چند ماه تا افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی باقی ماند است، فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته ایم.

وی ادامه داد: در حقیقت هدف از تاسیس ‘باغ کتاب’ در اختیار داشتن مکانی ثابت و دایمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب بود تا ضمن تشویق و ترغیب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی بتوانیم آنچه مخاطبان طی ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ناشران و مسوولان انتظار دارند را در طول سال با کیفیت بیشتر و در شرایط آرامتری در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیر سابق کتابخانه ملی ایران با تاکید بر این مساله که فعالیت های جنبی فرهنگی به موازات برگزاری نمایشگاهی دایمی در محل ‘باغ کتاب’ در دستور کار این مرکز قرار دارد گفت: ‘باغ کتاب’ در حقیقت محیطی است که با تجمیع تمامی برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب، قصد جریان سازی و بستر سازی فرهنگی در سطح جامعه را برای ارتقای سرانه مطالعه در کشور دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین امکاناتی که ‘باغ کتاب’ در اختیار مخاطبان قرار می دهد در دسترس بودن همواره کتاب هایی است که مخاطب به دنبال آنها است و از سوی دیگر این ارتباط دو سویه و مستمر مردم با کتاب در چشم اندازی فراتر می تواند به ارتقا و بهبود اقتصاد نشر در کشور کمک کند.

اشعری با بیان آنکه ‘باغ کتاب’ تا پایان نیمه نخست سال جاری افتتاح خواهد شد گفت: از تمامی نویسندگان،‌کارشناسان، ناشران، کتابفروشان و مسوولان ومدیران فرهنگی درخواست می کنم تا با ارائه نظرات خود یاریگر ما در راه اندازی هر چه بهتر و خدمات رسانی هر چه بیشتر این محل به مخاطبان باشند.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۸۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.