افتتاح خوابگاه ۵۰۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی همدان در بهمن ماه سالجاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح خوابگاه دخترانه ۵۰۰ نفری دانشگاه تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، دکتر رضا صفی‌آریان در جشن دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: تحصیل در علوم پزشکی انسان را در حوزه خداشناسی وارد می‌کند چراکه هر رشته از این علوم به جزئیات خلقت انسان اشاره دارد و با نگاه دقیق‌تر به مسائل، در نهایت به عظمت خداوند پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه قلب هر انسان در طول زندگی به طور متوسط ۱۲ میلیارد مرتبه ضربان دارد، افزود: امام حسین(ع) نیز در دعای عرفه بررسی وجود خاکی انسان را به عنوان واسطه‌ای برای شناخت خدا بیان می کند.

دکتر صفی­آریان خطاب به دانشجویان جدید الورود تصریح کرد: انسانی که با نگاه و طینت پاک وارد علوم پزشکی شود کنترل در اعمال و رفتارش دیده می‌شود و هدفمند به زندگی خود ادامه می‌دهد.

وی به هدایت انسان‌ها توسط ۱۲۴ هزار پیغمبر اشاره و بر توصیه پیامبر بزرگ اسلام مبنی بر پناه بردن به قرآن و عترت صحه گذاشت.

دکتر صفی‌آریان با اشاره به ورود دانشجویان اهل تسنن به دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: طبق سخنان مقام معظم رهبری قرآن، عترت و سنت از ابزارهای هدایت انسان‌ها به سوی کمال تلقی می‌شود.

وی به رعایت قوانین در مجموعه دانشگاه و خواندن دروس به بهترین وجه ممکن تأکید کرد و خواسته نظام، جامعه و خانواده‌ها را از دانشجویان کسب علم به بهترین شکل دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: امروز در بسیاری از رشته‌ها نسبت به اوایل انقلاب سرآمد هستیم و دشمن جرأت تهدید جمهوری اسلامی ایران را ندارد، دراین راستا تحقق بیش از پیش این مهم در گرو عالم شدن همه اقشار جامعه در همه حوزه‌ها است.

وی دانشگاه علوم پزشکی همدان را از سالم‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانست و افزود: استان همدان با تقدیم هشت هزار شهید در جبهه‌های دفاع از حق علیه باطل لقب دارالمؤمنین و دارالمجاهدین را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.