افتتاح رصدخانه جامع فضایی کشور در ایام دهه فجر/تشریح دستاوردهای تازه وزارت دفاع

۳۰م دیماه ،

51-100.jpg

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بخشی از دستاورد‌های نیروهای مسلح کشورمان را که قرار است در ایام دهه فجر امسال رونمایی شود، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار احمد وحیدی با بیان اینکه “برنامه‌های مختلفی را در این ایام در دستور کار داریم”،‌ گفت:‌ بخش مهمی از دستاورد‌هایی که در این دهه افتتاح خواهد شد، مربوط به حوزه دفاعی است.

وی با اعلام اینکه “در این ایام رصد‌خانه جامع فضایی کشور – رصدخانه امام جعفر صادق (ع) – افتتاح خواهد شد”، افزود:‌ این پایگاه در ارتباط با مراقبت‌های فضایی است و در واقع کار بسیار ارزشمندی است که در یکی از روزهای آیام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه “برخی از برنامه‌های فضایی دیگر اگر در این ایام به نقطه نهایی برسید‌، شاهد پرتاب و پرواز آنها خواهیم بود”، گفت: در واقع یک سلسله مجموعه فناورانه که در این حوزه تولید شده‌اند افتتاح خواهند شد.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه “در حوزه هوایی نیز قرار است از یک هواپیمای جنگی و نظامی رونمایی شود”،‌ اظهار کرد: در حوزه پدافند هوایی نیز افتتاح خطوط تولید تازه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه “هریک از این کارها با توجه به مقیاس خود دارای اهمیت می باشند‌”، افزود:‌ رصدخانه جامع فضایی کشور که افتتاح خواهد شد کار نو وجدیدی است و ما را در حوزه مراقبت‌های فضایی کمک می‌کند.

وحیدی با اشاره به رونمایی از یک نوع هواپیمای جنگی و نظامی طی روزهای آینده گفت: این یکی از دستاوردهای تازه است که توسط متخصصان جمهوری اسلامی ایران انجام شده و در جایگاه خود از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله اگر برنامه‌ای که تدوین شده است به پیش برود، در همین ایام ارسال موجود زنده به فضا را شاهد خواهیم بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین خبر داد که در این ایام شاهد افتتاح پایگاه پروازی نیز خواهیم بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.