افتتاح سردخانه کشتارگاه دام آباده

در مراسمی با حضور فرماندار ، شهردار، رئیس شبکه دامپزشکی و جمعی از مسئولین آباده از کشتارگاه دام بازدید و سردخانه جدید این کشتارگاه افتتاح شد

به گزارش ایانا محمد جواد عسکری فرماندار آباده طی سخنانی ضمن تأکید بر حفظ بهداشت در کشتارگاه گفت : رعایت بهداشت محیط کشتارگاه و جلوگیری از هر گونه آلودگی گوشت در حفظ سلامت مردم تأثیرگذار است .

وی همچنین تأمین گوشت سالم و بهداشتی جهت استفاده مردم را یکی از اصلی ترین نیازها و اولویتهای شهرستان دانست و تأکید کرد : رعایت مرحله پیش سرد قبل از عرضه به بازار جهت استحصال گوشت قرمز بهداشتی در کشتارگاه یک امر ضروری است .

عسکری در این بازدید ضمن بررسی مشکلات بهداشتی کشتارگاه از شورا و شهردار آباده خواست تا با جدیت در رفع هر چه سریعتر نواقص موجود تلاش نمایند .

در ادامه فرخی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آباده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشتارگاههای دام و طیور شهرستان با اشاره به ضرورت ایجاد سردخانه در کشتارگاه گفت : نگهداری لاشه گوشت به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه علاوه بر ترد و مطبوع شدن گوشت ، منجر به کاهش PH گوشت و در نتیجه خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام بویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را به حداقل می رساند .

در پایان سردخانه کشتارگاه دام آباده با ظرفیت ۴۰ تن و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید .

گفتنی است شهرستان آباده در تولید گوشت سفید مقام دوم و گوشت قرمز مقام سوم استان فارس را دارد ./

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.