افتتاح سفارت سوئیس در یانگون میانمار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

سوئیس به منظور ایجاد روابط نزدیک بین کشورهای اروپایی و میانمار سفارتخانه‌ای در یانگون، پایتخت سابق میانمار افتتاح نموده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، افتتاح وزارتخانه سوئیس در پایتخت سابق میانمار درپی مسافرت رسمی “دیدیر برکهالتر” وزیر امور خارجه سوئیس از این کشور، صورت گرفت.

وزیر امور خارجه سوئیس اعلام نمود، دولت زوریخ از میانمار که در حال برداشتن گامی بزرگ و دشوار برای دستیابی به دموکراسی است، حمایت خواهد نمود.

وی گفت، زوریخ کمک‌های بشردوستانه به ارزش حدودا هشت میلیون دلار آمریکا را در اختیار میانمار می‌گذارد و این کمک‌ها در سال آتی تا ۲۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد و همچنین طی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۱۶ این کمک‌های بشردوستانه تا ۳۵ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

تین‌سین، رییس جمهوری میانمار روز جمعه به استقبال بورکهالتر، وزیر امور خارجه سوئیس که یکی از اعضای شورای فدرال این کشور نیز است، در نایپیتاو، پایتخت تازه میانمار رفت.

این دو درخصوص تحکیم مناسبات دوستانه میان میانمار و سوئیس، تولید مواد غذایی و محصولات طبیعی، همکاری در نوسازی و فراهم نمودن کمک‌های بشردوستانه، مقابله با بلایای طبیعی، ایجاد فرصت‌های شغلی، اداره نمودن برنامه‌های سلامتی، مواد غذایی و دوره‌های آموزشی شغلی و همکاری‌های چند بخشی با یکدیگر مذاکراتی داشتند.

سوئیس یکی از پنج کشور اروپایی بود که آنگ‌سان سوچی، رهبر مخالفان میانمار در ماه ژوئن سال جاری به آن مسافرت نمود. این مسافرت به منظور حمایت‌های اقتصادی و سیاسی برای حمایت از روند گذار دموکراتیک میانمار صورت گرفت.

سوئیس به همراه کانادا و استرالیا همهی تحریم‌ها علیه میانمار به استثنای ممنوعیت تسلیحاتی را لغو نموده‌اند تا حمایت خود را از اصلاحات همه جانبه میانمار نشان دهند.

در ژوئن سال جاری میلادی، سازمان بین‌المللی کار در ژنو بیش از یک دهه محدودیت بر میانمار را لغو نمود. این امر در پی تشخیص پیشرفت این کشور از جمله قانون تازهی درخصوص تجارت اتحادیه‌ها و پیمانی برای خاتمه بخشیدن به کار اجباری تا سال ۲۰۲۲ میلادی صورت گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.