افتتاح سه طرح سیستم های هوشمند جاده ای در استان کرمان

۱فروردین ۱۳،

افتتاح سه طرح سیستم های هوشمند جاده ای در استان کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری آزمایشی طرح سیستم های هوشمنده جاده ای میزان تلفات و تصادفات در جاده های کشور به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل ازممتازنیوز،شهریار افندی زاده با بیان اینکه  سه طرح کنترل ترافیک جاده ای در استان کرمان به بهره برداری رسمی رسید گفت: این طرح یک ماه قبل به بهره برداری آزمایشی رسید و پس از بررسی  و رفع مشکلات این طرح به بهره برداری رسمی رسید.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم های هوشمند در جاده های کشور از چند سال قبل در دستور کار سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای قرار گرفته بود افزود: استفاده از این سیستم هوشمند نقش موثری در افزایش توانمندی  مدیریتی و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه تصریح کرد: مرکز مدیریت راه های کشور با استفاده سیستم های هوشمند جاده ای توانسته است  اطلاعات بسیاری از سطح جاده های کشور کسب کند.
افندی زاده در ادامه اظهار داشت: سیستم  هوشمند ترافیک جاده ای با کمک فیبر نوری و شبکه های ماهواره ای توانسته اطلاعات مهمی از جاده های کشور به دست آورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: توسعه دوربین های نظارتی تصویری، دستگاه های تردد شمار ترافیک، دوربین های ثبت سرعت، تابلوهای پیام متغیر، دستگاه های WIM با استفاده از این سیستم مورد استفاده  قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از دوربین های هوشمند ثبت سرعت می توان سرعت سایل نقلیه در حال حرکت را ثبت کرد گفت:‌ تمامی وسایل نقلیه در حال حرکت  که سرعت آنها بیش از حد مجاز باشد را شناسایی و در اختیار پاسگاه های پلیس قرار می دهد.
افندی زاده در ادامه افزود: دستگاه های تصویری این سیستم نیز در خود پاسگاه های  نصب شده ودر مرکز مدیریت راه های کشور به نمایش گذاشته می گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: از زمان بهره برداری آزمایشی این طرح میزان تلفات و تصادفات در جاده های کشور به شدت  کاهش یافته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه مسیر کرمان به ماهان بسیار خسته کننده و سبب خواب آلودگی رانندگان می گردد، گفت: خوشبختانه با استفاده از این سیستم می توان عکس العمل رانندگان رادر مسیرهای کویری و ترافیکی کنترل و کاهش تصادفات را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در سال ۹۱ برای نصب دوربین های ثبت تخلفات درسه هزار کیلومتر از راه های کشور برنامه ریزی شده بود که خوشبختانه موفق به انجام این پروژه شدیم.
افندی زاده در ادامه خاطر نشان کرد:‌ امیدوار هستیم در سال ۹۲ باقی مسیرهای جاده ای کشور به دوربین های هوشمند ثبت تخلفات مجهز شوند.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه یادآور شد: دراستان کرمان ۶ هزار کیلومتر  از جاده های کشور به دروبین های ثبت تخلفات و نظارت رسمی مجهز شده اند./

سه شنبه ۶ فروردین   ۱۵:۲۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.