افتتاح شبکه ملی اطلاعات ۵ روز دیگر/ بحران اینترنتی در ایران رخ می دهد؟

وزیر ارتباطات به خبرگزاری مهر گفته ۴۲ هزار دستگاه دولتی در هفته اول مهر تمامی ارتباطات شان از شبکه اینترنت به شبکه ملی منتقل می شود.

قرار بود شهریور ماه امسال این کار انجام گردد که نشد و رضا تقی پور به خبرنگار مهر گفت تفکیک شبکه اینترنت از شبکه ملی اطلاعات برای دستگاههای دولتی در ۲۹ استان انجام شده و این پروژه تا هفته دیگر در کل کشور و در تمامی مراکز سوئیچ استانی یعنی ۳۱ استان عملیاتی و طی مراسمی پرده برداری می شود.

وی دلیل تاخیر مذکور را نصب تجهیزات و جداسازی شبکه عنوان کرد و گفت: کلیات اجرای این پروژه به تمامی دستگاهها ابلاغ و به صورت عملیاتی نیز با تمامی وزارتخانه ها مسائل مربوطه مطرح شده است.

بسیاری از کاربران و سرویس دهنده های اینترنتی در این هفته و هفته قبل شاهد قطعی های مکرر اینترنت بوده و معلوم نیست چه اتفاقی هنگام سوئیچ کردن اینترنت به شبکه ملی خواهد افتاد.

هیچ مقامی نیز تاکنون از لحاظ فنی درباره سوئیچ کردن آزمایشی و نتایج آن سخنی نگفته است و این امر موجب دلهره کاربران ایرانی شده است.

شما بعنوان کاربر اینترنتی چه نظری دارید؟ آیا این ۴۲ هزار دستگاه دولتی که اغلب کارهای اداری شان را نیز توسط ایمیل یاهو و جی میل و … انجام می دهند نیز می دانند قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

نظر خود را برای ما در قسمت کامنتها بنویسید.

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.