افتتاح طرح جامع پژوهشگاه صنعت نفت/ ۸محلول نانو ساختار کربنی رونمایی شد

۱۱ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در حاشیه افتتاح رسمی طرح جامع پژوهشگاه صنعت نفت با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشوری از هشت محلول نانوساختار کربنی رونمایی شد.

همچنین محمود احمدی نژاد از بخش های مختلف این پژوهشگاه که جزو طرح های مهر ماندگار است و امروز به صورت رسمی افتتاح شد، بازدید کرد.

پژوهشگاه صنعت نفت در سال ۱۳۳۸ در شهر ری تأسیس و از سال ۱۳۸۳ عملیات اجرایی آن به منظور توسعه و جامعیت در غرب تهران آغاز شد.

این پژوهشگاه در قالب طرح ماندگار در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار که بنای آن بالغ بر ۱۲۲ هزار متر مربع است ایجاد شده و دارای سه منطقه پژوهشی ـ عملیاتی است.
 

در بخش پژوهشی این مجموعه سه پردیس صنایع بالا دستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست فعالیت می‌کنند و ۳۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۱۶ پژوهشکده نیز در این مجموعه فعال است.


پژوهشگاه صنعت نفت دارای ۵ واحد نیمه صنعتی بزرگ با عناوین «واحدهای نیمه صنعتی و مراکز انرژی و حفاظت صنعتی و محیط زیست»، «پالایش نفت و فرآورده‌ها و پلیمر»، «تبدیل نفت خام سنگین به سبک»، «نانوکاتالیست‌ها» و «گاز و کارگاه‌ها و انبارهای مواد شیمیایی» است.


در این مجموعه که تاکنون ۱۲۰ اختراع داشته، نگاه ویژه‌ای به مسائل زیست محیطی می‌شود و از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب‌های صنعتی و شیمیایی و انسانی در آن ایجاد شده است که ۷۴ مورد آن به سوددهی رسیده است.


پژوهشگاه صنعت نفت کشور، جزو پنج پژوهشگاه برتر دنیا است و در حوزه پژوهش و مطالعات انرژی و نفت رتبه اول در خاورمیانه را دارد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.