افتتاح مرکز اولین مدل درمان تخصصی ویژه بانوان در کشور در کمپ تولد دوباره چیتگر

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مرکز اولین مدل درمان تخصصی ویژه بانوان در کمپ تولدی دوباره بانوان بوستان جنگلی چیتگر راه اندازی شد تا بانوان دچار بیماری اعتیاد امید تازه ای برای ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی عادی اجتماعی داشته باشند.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه  ۲۲، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت:  طرح کمپ ترک اعتیاد تولدی دوباره با مشارکت شهرداری منطقه و جمعیت خیریه تولد دوباره به منظور ایجاد فضای مناسب برای اشخاصی که بصورت داوطلبانه برای ترک اعتیادشان پیشقدم می شوند، از سال ۸۵ در کشور از منطقه ۲۲ کلید خورده و این فعالیت تا امروز بصورت جدی و گسترده دنبال می گردد؛ بطوری که اکنون ۳ کمپ ترک اعتیاد شامل کمپ بزرگسالان ویژه مردان، کمپ ترک اعتیاد بانوان و کمپ نوجوانان و جوانان در بوستان جنگلی چیتگر راه اندازی شده و مشغول به فعالیت است.
وی افزود:  پیش تر طرح درمان در کمپ تولد دوباره به این صورت بود که اشخاص بهبود یافته و رها شده از دام اعتیاد به دیگر اشخاص در حال درمان کمک می نمودند تا روند درمان سریع تر طی شود اما طرح مدل درمان تخصصی با بهره گیری از روانپزشک و روانشناس و در اختیار داشتن یکسری تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص همچنین بهره گیری توام از راهکارهای تازه و قدیمی، روند درمان را بصورت نیمه تخصصی ارائه می نمایند.
شهردار منطقه ۲۲ در ادامه خاطرنشان نمود:  این امکان فعلا برای بانوان در حال ترک اعتیاد در کمپ بانوان تولدی دوباره بوجود آمده است. این کمپ حدود ۲ هزار متر مربع مساحت دارد و ماهیانه بصورت میانگین ۵۰ نفر داوطلب ترک اعتیاد به آن مراجعه نموده و با بهره گیری از امکانات فراهم شده در دوره ای ۲۱ روزه، روند ترک را ادامه می دهند. مرکز اولین مدل درمان تخصصی با مشارکت شهرداری منطقه ۲۲، سازمان بهزیستی و جمعیت خیریه تولدی دوباره به عنوان اولین مدل درمان تخصصی محرک ها ویژه بانوان در کشور در ناحیه ۴ منطقه آغاز به کار نموده است.
گفتنی است در مراسم افتتاح این مرکز، افزون بر مسئولان منطقه ۲۲، دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی و دکتر مستشاری از بخش UNOBC سازمان ملل نیز حضور داشتند


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.