افتتاح نمایشگاه موسیقی در خانه هنرمندان؛ لغو جشن خانه موسیقی در برج میلاد

انتشارات– ممتازنیوز:
صبح یکشنبه و همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار شنیداری موسیقی در خانه هنرمندان، جشن سیزدهمین سال تاسیس خانه موسیقی در برج میلاد لغو شد.

سایت خانه موسیقی با انتشار خبری روی خروجی خود نوشت: «علیرغم همکاری‌های خوب مسئولان مرکز همایش‌های برج میلاد با خانه موسیقی که از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، متاسفانه به علت بروز برخی ناهماهنگی‌هایی که در آخرین ساعات مانده به زمان موعود به وجود آمد، محل سالن برج میلاد در اختیار خانه قرار نگرفت و برگزاری جشن در این مکان ملغی اعلام شد.»

سایت خانه موسیقی توضیحی درباره دلایل این ناهماهنگی‌ها ارائه نداد اما نوشت «مسئولان برگزاری جشن در حال مذاکره با دیگر سالن‌های مناسب از جمله تالار وحدت هستند و در صورت موفقیت جشن در همین تاریخ و در تالار وحدت برگزار می‌شود.»

خبر لغو مراسم جشن خانه موسیقی جمعه شب و از زبان حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در برنامه شباهنگ رادیو فرهنگ اعلام شد اما از قرار رایزنی‌های دو روز گذشته نتیجه‌ای نداد.

افتتاح نمایشگاه آثار شنیداری با حضور بزرگان هنر

دومین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری با حضور عزت الله انتظامی  و غلامحسین امیرخانی(رئیس خانه هنرمندان ایران) در کنار محمد سریر، داود گنجه ای، نصرالله ناصح‌پور، زید‌الله طلوعی،آذر هاشمی و داریوش پیرنیاکان (اعضای هئیت مدیره خانه موسیقی) و جمعی دیگر از اهالی موسیقی و هنر صبح یکشنبه،۱۶ مهر در محوطه روباز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

 پیش از افتتاح این نمایشگاه حمیدرضا نوربخش؛‌ مدیرعامل خانه موسیقی ایران گفت: این دومین نمایشگاهی است که به همت خانه موسیقی برای حمایت از نشر موسیقی برپا می‌شود.

وی افزود: نشر موسیقی کشور ما در دوران بحرانی به سر می‌برد. حمایت‌هایی که باید بشوند نیست، رعایت قانون کپی رایت باید باشد که آنهم نیست و داشتن فرهنگ موسیقیایی که مردم باید داشته باشند و متاسفانه ندارند.

درحاشیه این مراسم که در آن چهره‌های فرهنگی و هنری حضور داشتند، موسیقی نواحی ایران توسط عاشق‌های آذربایجان اجرا شد که مورد توجه حاضران در محوطه خانه هنرمندان قرار گرفت. پس از مراسم افتتاح هم هنرمندان به بازدید از غرفه‌های مختلف پرداختند و دفاتر یادبود غرفه‌ها را امضا کردند.

در این نمایشگاه شرکت‌های فرهنگی هنری ماهور، آوای باربد، هرمس، نی داود، رهگذر هفت اقلیم، نغمه حصار، آهنگ پارسیان، عارف، چهارباغ، ترنم نی، انجمن موسیقی، بخش موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور دارند و محصولات خود را به نمایش و فروش می‌گذارند. همچنین خانه موسیقی با غرفه “آوای خانه” سازهای مختلف ایرانی و غربی عرضه می‌کند.

این نمایشگاه تا  ۲۲ مهر ماه در محوطه خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت)، پارک هنرمندان دایر است.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این و در سال گذشته نمایشگاه موسیقی در محوطه تالار وحدت برگزار شد. نوربخش در افتتاحیه نمایشگاه سال وعده داده بود که نمایشگاه‌های بعدی موسیقی و‌ آثار شنیداری کیفی‌تر از قبل برگزار شود. او گفته بود: برپایی این نمایشگاه در برنامه‌های خانه موسیقی قرار نداشت اما برخی از ناشران که در زمره کانون در شرف تاسیس ناشران خانه موسیقی قرار دارند این پیشنهاد را مطرح کردند و در نهایت با مساعدت آقای آزادی (مدیر نشر موسیقی نی‌داود) در فرصتی بسیارکوتاه این نمایشگاه برپا شده است.

نوربخش در افتتاحیه نمایشگاه سال قبل ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی نمایشگاهی در خور ناشران و اهل موسیقی را بتوانند تدارک ببینند، اما گزارش همشهری‌آنلاین حاکیست در نمایشگاه امسال از هیئت موسس کانون در شرف تاسیس ناشران موسیقی هیچ گونه دعوت و رایزنی به عمل نیامد و تدارکات اولیه برگزاری این نمایشگاه با دعوت از یک ناشر موسیقی و نه صنف یاد‌شده انجام شده است.

moreافتتاح نمایشگاه ناشران موسیقی در تالار وحدت

در سال ۸۶ هم نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری با حضور بیش از ۷۰ ناشر موسیقی و برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با مدیریت سید عبدالحسین مختاباد و از سوی انجمن موسیقی در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی وهنری ، واقع در خیابان حجاب برگزار شده بود که از سوی اهالی موسیقی به دلیل کیفیت و کمیت و استقبالی که از آن شده بود، به عنوان مهمترین رخداد موسیقی سال معرفی شد.

more مختاباد از نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری می‌گوید


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.