افتتاح هفته فیلم ایران در مسکو با ˝روز سوم˝

گزارش سفر رئیس سازمان سینمایی به روسیه؛

در پی سفر رئیس سازمان‌سینمایی به مسکو طی مراسمی هفته فیلم ایران در مسکو با فیلم سینمایی ˝روز سوم˝ افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، در این مراسم شمقدری طی سخنرانی کوتاهی در خصوص ویژگی های سینمای ایران سخن گفت.

وی گفت: امروز بیش از هر زمانی سینمای جهان به نوع نگاه و معنویتی که در فیلم های ایرانی هست نیازمند است . فیلم های ایرانی در پرتو ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش دارد مسیر رشد و تعالی انسان را نشان دهد.

جواد شمقدری افزود: سینمای هالیوود دغدغه های زمینی که سبب زمینی شدن انسان می گردد را دستمایه خود کرده است در حالی که سینمای ایران دغدغه های آسمانی و راه کمال و حرکت به سمت نور را مبنای کار خود قرار داده است.

وی گفت : قهرمان سینمای ایران از میان مردم کوچه و بازار و با ویژگی های کاملاً انسانی و عادی انتخاب می گردد و این بر باور مخاطب خوشتر می نشیند اما هالیوود خلق قهرمانان غیر واقعی و دست نیافتنی به افسون آدمیان می پردازد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: اخلاق و معنویت در کنار واقع گرایی و انسانی نگریستن ویژگی های سینمای ایران است . همه این اتفاقات در پرتو آزادی عمل و گشودن راههای ورود نیروهای خلاق و جوان و هنرمند پس از انقلاب رخ داده است.

در جشنواره فجر ۹۱ دو فیلم ایرانی با حضور هنرمندان روسی و با موضوعات مشترک ساخته شد. فیلم استرداد که فیلمی تاریخی است و فیلم رنجرو (تنهای تنهای تنها) که به روابط عاطفی و دو نوجوان بوشهری و روسی که خانواده آنها در نیروگاه بوشهر مستقر شده اند می پردازد.

ما آماده هستیم در عرصه های مختلف سینمایی همکاری های مشترک داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم همزمان با ایران این دو فیلم را در روسیه نیز اکران کنیم.

همچنین در حاشیه این مراسم ملاقاتی با رئیس اتحادیه سینماگران روسی برقرار شد و وی در این دیدار بشدت تقاضا داشت راه همکاری روسیه با سینمای ایران هموار شود. در پایان این دیدار نیز توافقنامه ای بین رئیس اتحادیه سینماگران روس با محمد رضا عباسیان به نمایندگی از سازمان سینمایی منعقد شد.

لازم به توضیح است از شنبه به مدت یک هفته نمایش فیلم های ایران که با همکاری موسسه رسانه های تصویری به زبان روسی دوبله شده است با مشارکت رایزنی ایران و روسیه در سینمای بزرگ اتحادیه سینماگران روس به نمایش گذاشته می گردد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.