افتتاح پروزه های مهر ماندگار نشان از همت دولت برای توسعه کشور است

به گزارش ایرنا’مهدی ثمره هاشمی’ روزشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب همدان اظهار داشت: تصفیه خانه همدان جزء طرح های مهر ماندگار در طرح های نیروگاهی است که علیرغم تنگناهای مالی در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب همدان علاوه بر بازچرخانی آب ، موجب استفاده مجدد از آب و حفظ محیط زیست می شود.

وی ، بازیافت آب را از عمده اهداف احداث تصفیه خانه فاضلاب همدان عنوان کرد و بیان داشت: در آینده نزدیک تصفیه خانه شهرهای رزن، تویسرکان و اسدآباد به بهره برداری خواهد رسید.

معاون آبفای کشور همچنین میانگین شبکه فاضلاب در کشور را ۳۸درصد عنوان کرد و گفت: میانگین شبکه فاضلاب دراستان همدان ۶۱درصد و در شهر همدان ۹۴ درصداست که نسبت به میانگین کشوری و در سایر استانها این میانگین مطلوب است.

وی با اشاره به نیاز ۸۰ میلیارد تومانی هزینه احداث شبکه های فاضلاب گفت: این هزینه ها باید با روش جذب سرمایه گذاری ها و فروش اموال و دارایی مازاد تامین شود.

وی در ادامه گفت: تصفیه خانه فاضلاب همدان با مدرن ترین روش های روز دنیا تجهیز شده است و تولید انرزی و استحصال بیو گاز نیز در آن پیش بینی شده است که امیدواریم تا اردیبهشت ماه به بهر برداری برسد.

مدیر عامل آبفای کشور با بیان اینکه کاهش سرانه آب باید با جدیت دنبال شود گفت: مصرف ۲۲۰ لیتر سرانه آب با توجه به کمبود آب منطقی نیست و باید این سرانه به ۱۵۰ لیتر کاهش یابد .

وی همچنین گفت: اعتبار آب و فاضلاب روستایی در سال ۹۰ ، ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۲۶۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

۷۵۲۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۷۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.