افتتاح چند طرح صنعتی در گیلان با حضور رییس‌جمهور

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رییس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور افتتاح چند پروژه صنعتی و عمرانی وارد استان گیلان شد و در ابتدای برنامه‌های خود از طرح توسعه کاشی خزر بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود در فرودگاه رشت از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن، با حضور وی طرح توسعه شرکت کاشی خزر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با توضیح مسئولان در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها در این مجتمع قرار گرفت.

طرح توسعه شرکت کاشی خزر با ظرفیت تولید چهار و نیم میلیون متر مربع کاشی و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده که با بهره برداری از آن در مجموع، ظرفیت تولید کارخانه کاشی خزر به هفت میلیون تن خواهد رسید.

افتتاح کارخانه تولید گازهای صنعتی ذوب آهن فولاد خزر

در ادامه این سفر، رییس‌جمهور با حضور در مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، کارخانه تولید گازهای صنعتی را در این مجتمع افتتاح کرد.

کارخانه تولید گازهای صنعتی ذوب آهن فولاد خزر با ظرفیت تولید ۷۰ هزار مترمکعب انواع محصولات گاز اکسیژن، آرگون و نیتروژن با سرمایه گذاری در حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی رشت به بهره‌برداری رسیده است.

رییس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها قرار گرفت.

افتتاح مجتمع ذوب آهن فولاد خزر

امروز همچنین با حضور احمدی‌نژاد، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی به بهره‌برداری رسید.

مجتمع ذوب آهن فولاد خزر در زمینه تولید شمش فولادی از بزرگترین طرح‌های تولید فولاد بخش خصوصی کشور است که با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر در شهر صنعتی رشت احداث شده است.

رییس‌جمهور همچنین از بخش‌های مختلف مجتمع ذوب آهن فولاد خزر بازدید و با حضور در اتاق کنترل کارخانه ذوب آهن فولاد خزر با توضیح مدیران و دست‌اندرکاران این مجموعه در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها در این مجتمع قرار گرفت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.