افتتاح چهارمین مرکز آموزش تئاتر خیابانی

افتتاح چهارمین مرکز آموزش تئاتر خیابانی

مجید امرایی خبر داد؛

افتتاح چهارمین مرکز آموزش تئاتر خیابانی

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی از افتتاح چهارمین کارگاه آموزش تئاتر خیابانی در ارومیه خبر داد.

منبع : خبرگزاری فارس

تاریخ : یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۶:۰۰

«مجید امرایی» مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی اظهار داشت: در جشنواره تئاتر شهروند ارومیه، ۱۲ گروه از شهرهای ارومیه، بوکان، سلماس و … حضور دارند که در پایان یک نمایش خیابانی از این جشنواره به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی ایران معرفی می‌شود.
*ا فتتاح چهارمین مرکز آموزش تئاتر خیابانی در ارومیه
وی ادامه داد: قرار است امروز در ارومیه چهارمین مرکز دائمی آموزش و تولید تئاتر خیابانی با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ارومیه افتتاح شود. داوران این جشنواره رامین اصغری، عباس شاه‌محمدزاده و بنده هستیم.
* برای تعالی تئاتر خیابانی ناگزیر به تعامل با کشورهای خارجی هستیم
وی درباره اجرای نمایش «داستانک» در تهران گفت: اولین تولید مشترک با یک کشور آغاز راهی برای تعامل با کشورهای خارجی است. همچنین قصد داریم در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان چند اثر مشترک با کشورهای خارجی تولید کنیم. مدیر دفتر تئاتر خیابانی تصریح کرد: برای حرکت در مسیر رشد و تعالی تئاتر خیابانی ناگزیر به ارتباط بین‌الملی هستیم، به همین جهت یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۱ تولیدات مشترک و علاوه بر این حضور گروه‌های ایرانی در جشنواره خارجی است.
* روزانه ۱۵۰۰ نفر نمایش «داستانک» را می‌بینند
امرایی بیان داشت: نمایش داستان با اقبال تماشاگر مواجه است و روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر از این نمایش دیدن می‌کنند. این نمایش تجربه خوبی است که باید ثمرات آن را در تولیدات آینده گروه‌های تئاتر خیابانی دید.
* تئاتر شهر میزبان اجرای عمومی ۲۷۰ تئاتر خیابانی در هفت ماه گذشته بود
با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دفتر تئاتر خیابانی ایران از اسفند‌ماه سال ۱۳۹۰ تا ابتدای شهریور‌ماه در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر تهران ۲۷ نمایش خیابانی توسط کارگردانان فعال با بیش از ۲۷۰ اجرای عمومی به انجام رسیده است.
بر این اساس، گروه تئاتر خیابانی «زندگی» از تهران به کارگردانی جمشید عسگری با نمایش «انتظار»، گروه تئاتر خیابانی «ایلیا» به کارگردانی حمیدرضا مرادی با نمایش «علی بابا و سرخ پوستان دریای کارائیب»، گروه «پانتومیم سوما» به کارگردانی بهرام ریحانی با نمایش «شادی حقیقی آرام و بی‌صداست»، گروه تئاتر «کارگاه تئاتر خیابانی» از ورامین به کارگردانی امیرحسین شفیعی با نمایش «یک ثانیه سکوت»، گروه «خنیا» از تهران با کارگردانی زهرا جعفری با نمایش «بازی عروسک‌ها»، گروه «اسراء» از تهران به کارگردانی زهرا غلامی با نمایش «اینجا تئاتر شغل نیست»، گروه «آیش» از ورامین به کارگردانی سیدامیر موسوی نمایش «منم آرش»، گروه تئاتر خیابانی «خلسه» از ورامین به کارگردانی علی عمرانی با نمایش «روژان از نژاد شهریارکوچولو»، گروه «ابونیار» از ورامین به کارگردانی سمیه کیادربند سری با نمایش «مدعیان دروغین»، گروه «عاشوریان» از تهران _ورامین به کارگردانی میثم تفرشی با نمایش «لقمه سوم »، گروه «ابونیار» از تهران ورامین به کارگردانی رسول حق شناس با نمایش «دره گل سرخ» و نمایش «یک بشقاب گوشت آدم»، گروه ناقلان از تهران به کارگردانی محسن میرزاعلی با نمایش «بانوی عشق»،گروه تئاتر «سکوت» از تهران به کارگردانی سامان خلیلیان با نمایش «پسرک بازی گوش»، گروه «۲۷ آبان» از تهران به کارگردانی حامد زارعان با نمایش «هزارنامه نانوشته برای مادرم»، گروه تئاتر «کوانتوم» از تهران به کارگردانی عمار عاشوری با نمایش «ماسک‌ها» و نمایش «من مدرسه نمیرم»، گروه تئاتر خیابانی «تلنگر» از تهران به کارگردانی پیام کیانی‌پور با نمایش «جونم پدر»، گروه «چشمه» از تهران به کارگردانی محمد یوسفی با نمایش «به خاطر یک مشت دلار»، گروه نمایش «سکوت» از تهران با کارگردانی «احمد صمیمی» با نمایش «بوی باروت»، گروه «هیوا» از تهران با کارگردانی امیر شاه‌علی با نمایش «زندگی در چند نگاه»، گروه «هیوا» از تهران با کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر با نمایش «کارت پایان خدمت»، گروه «هرمس» از تهران نظرآباد با کارگردانی اصغر گروسی با نمایش «مجلس شبیه‌خوانی جولیوس سزار»، گروه نمایش «باران» از تهران با کارگردانی مجتبی دربندی، با نمایش «خیمه شب‌بازی مبارک»، گروه نمایش «کوانتوم» از تهران با کارگردانی الهام پورمهابادیان با نمایش «انتقام پدر»، گروه تئاتر «صلح» از تهران با کارگردانی زهرا شایان‌فر با نمایش «نقاش»، گروه «نگاه» از تهران با کارگردانی الهه پورجمشید با نمایش «بچه‌های ما»، گروه «هیر» از تهران با کارگردانی حسین شیرمحمدی با نمایش «در انتظار» و گروه تئاتر خیابانی «نقاب» از تهران با کارگردانی محمدهادی عطایی با نمایش «خبرنگار بی‌خبر» از جمله آثاری است که ظرف ۷ ماه گذشته در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی داشته‌اند‌.
تمامی این آثار پس از اعلام فراخوان از طریق رسانه‌ها و اعلام حضور توسط سرپرستان گروه‌ها، توسط شورای تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و آثار با تایید شورا در جدول اجراهای عمومی محوطه تئاتر شهر قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۴۵۹۸۸

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.