افتتاح کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۱۳
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، این کتابخانه با زیربنایی حدود ۱۰ هزار متر در ۱۱ طبقه احداث شده است.
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه بزرگراه شهید همت و جنب برج میلاد احداث شده است که با تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و محققان در حوزه های مختلف علوم پزشکی، نقش راهبردی غیرمتمرکز برای شبکه کتابخانه های تابعه دانشگاه را نیز برعهده دارد.
در مراسم افتتاح این کتابخانه اعلام شدکه این مرکز آمادگی آن را دارد تا روزانه هزار دانشجو و علاقه مند به اطلاعات پزشکی از امکانات آن استفاده نمایند.
سالن مطالعه دیجیتال ، سالن مطالعه بانوان ، سالن مطالعه تحصیلات تکمیلی، تالار کتب و نشریات، بخش خدمات فنی ، بخش نمایه سازی پایان نامه ها ، بخش دیداری و شنیداری ، بخش آموزش الکترونیک و کارگاهی ، بخش کتب نفیس و سالن مطالعه کتب عمومی در طبقات این مرکز پیش بینی شده است.
این مرکز حاوی نمایشگاه و فروشگاه انتشار یافتنات دانشگاه است که در این بخش همه کتاب های انتشار یافتنات دانشگاه علوم پزشکی تهران در معرض دید و فروش مراجعه نمایندگان قرار گرفته و امکان خرید مستقیم آنها نیز فراهم است.
پورتال کتابخانه مرکزی و کتابخانه های تابعه، سالن آمفی تئاتر به گنجایش ۱۰۰ نفر و با امکانات سمعی و بصری ، سالن های مطالعه اختصاصی در طبقات، فضای لابی در طبقه همکف، فضاهای استراحت در طبقات و فضاهای شخصی الکترونیکی از دیگر امکانات پیش بینی شده در این مرکز است.
در مراسم افتتاح این مرکز علاوه بر وزیر بهداشت، پروفسور غلامحسین اینانی استاد فلسفه، دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمع کثیری از استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشتند.
صدا و تصویر دارد.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.