افتتاح ۱۷ پروژه کشاورزی در استان خوزستان در هفته دولت

در هفته دولت و در راستای اجرای طرح احیاء اراضی دشت های لاله گون خوزستان، ۱۷ پروژه به صورت همزمان و با حضور مقامات عالی رتبه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، در راستای اجرای طرح احیاء اراضی دشت های لاله گون خوزستان با مساحت ۵۵۰ هزار هکتاری، ۱۷ پروژه کشاورزی به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است، این پروژه ها در ایام هفته دولت و در ۲۱ هزار و ۵۰ هکتار از این اراضی به اجرا در می آید که شامل بخش های مختلفی از جمله شبکه های فرعی آبرسانی، زهکشی زیرزمینی، تجهیز و نوسازی و تسطیح لیزری اراضی کشاورزی می شود.

براساس این گزارش اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۱۷ پروژه معادل ۵۳۳ میلیارد ریال بوده که در محدوده شهرستان های شوش، شوشتر، باوی دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، امیدیه و حمیدیه اهواز واقع هستند.

گفتنی است، از جمله این طرح ها می توان به پروژه شبکه آبیاری و زهکشی تعاونی یاسمین۲، با اعتبار ۳۲ هزار و ۳۲۸  میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۱۰، غیرمستقیم ۲۲۲ نفر، پروژه شبکه فرعی آبیاری تعاونی تولید فردوس۱ با اعتبار ۵۴ هزار و ۳۳ ملیون ریال با اشتغالزایی مستقیم ۵۲۹ و غیرمستقیم ۵۶۰ نفر و اجرای زهکشی زیرزمینی یاسمین و فردوس با اعتبار ۴۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۸۳ نفر و غیرمستقیم ۳۰۰ نفری اشاره کرد.

همچنین طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی حمیدیه با اشتغالزایی کلی ۲۰۰ نفری، طرح شبکه فرعی سطحی و کم فشار فاز دو دشت لوان با اشتغالزایی ۱۶۱ نفری و طرح زهکشی زیرزمینی رعد کوثر از دیگر پروژه ها محسوب می شود.

لازم به ذکر است، اجرای قسمت سوم شبکه فرعی آبیاری تعاونی فردوسی با اشتغالزایی ۳۱۰ نفری از دیگر پروژه هایی است که در حوزه کرخه به بهره برداری می رسد.

براساس این گزارش احداث کانال های فرعی فتح المبین با اشتغالزایی ۱۳۰۰ نفری و طرح شبکه فرعی در فاز ۱ دزفول با اشتغالزایی ۲۰۰ نفری از طرح هایی است که در حوزه دز افتتاح می شود.

همچنین احداث زهکشی های زیرزمینی واحد عمرانی وسیس، احداث شبکه فرعی داریون، تسطیح اراضی ملاتانی از پروژه های حوزه کارون و اجرای  شبکه فرعی آبیاری سلطان آباد و اجرای شبکه فرعی آبیاری شادگان از پروژه های حوزه مارون است.

لازم به ذکر است، اجرای کانال های درجه ۱،۲ و ۳ در محدوده هندیجان و اجرای کانال های درجه ۳ شهید رجایی از پروژه هایی است که در حوزه زهره و خیرآباد افتتاح خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.