افتتاح ۲هزار خانه بهداشت در هفته دولت

جام جم آنلاین: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح دو هزار خانه بهداشت در هفته دولت در سراسر کشور خبر داد.

علیرضا مصداقی‌نیا با اعلام اینکه وضعیت خانه‌های بهداشت در کشور بسیار مناسب است، گفت: در هفته دولت جشن تکمیل خانه‌های بهداشت در سراسر کشور گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح دو هزار خانه بهداشت در هفته دولت در سراسر کشور خبر داد.

وی در خصوص تکمیل خانه‌های بهداشت اظهارداشت: طی دو تا سه سال، کسری خانه‌های بهداشت در کشور ساخته شد.

وجود ۲۰ هزار خانه بهداشت

این مقام مسوول تعداد کل خانه‌های بهداشت در کشور را حدود ۲۰ هزار خانه اعلام کرد.

مصداقی‌نیا درباره تجهیز خانه‌های بهداشت در کشور عنوان کرد: هر خانه‌ بهداشتی که در کشور ساخته می‌شود توسط همان دانشگاه تجهیز می‌شود.

وی افزود: در کل، سیاست وزارتخانه این بود که خانه‌های بهداشت تکمیل شود و به مرور مراکز بهداشتی تکمیل شود.

این مقام مسوول درباره ساخت مراکز بهداشت درمانی در کشور اظهارداشت: در هر دانشگاهی که نیاز به ساخت و بازسازی برای مراکز بهداشتی باشد تکمیل و احداث می‌شود و خیلی از دانشگاه‌ها مراکز بهداشتی‌شان را نوسازی کردند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح مرکز بهداشتی درمانی شماره پنج در ساری گفت: بسیار افتخارآمیز است که مرکز بهداشتی درمانی با این همه امکانات در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول در مورد امکان استیجاری مراکز بهداشتی درمانی تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت در حال سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان هستند و در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان، اجرای طرح پزشک خانواده شهری است.

مصداقی‌نیا درباره عدم شفاف‌سازی برای منابع مالی طرح پزشک خانواده که دغدغه جدی نمایندگان مجلس نیز بود، اظهارداشت: وزارت بهداشت مجری طرح پزشک خانواده شهری است و دولت نیز متعهد است که این برنامه را به خوبی پیش ببرد.

وی درباره میزان منابع مالی برای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: ما نمی‌توانیم منابع مالی را اعلام کنیم. مشکل مالی برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری وجود ندارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره نگرانی بیمه‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده یادآور شد: با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح پزشک خانواده شهری مشکلی نخواهیم.

مصداقی‌نیا افزود: شخص رییس جمهور از این طرح حمایت می‌کند. مجلس مصوبه قانونی کرده و این برنامه باید در کشور اجرایی شود.

وی درباره شتابزدگی دولت در اجرای طرح پزشک خانواده متذکر شد: اجرای طرح پزشک خانواده باید از سال‌ها پیش انجام می‌شد و از منتقدان به خاطر این سوال متعجب می‌شوم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: طرح پزشک خانواده باید در برنامه چهارم اجرا می‌شد و اجرا شدن برنامه پزشک خانواده در برنامه پنجم تعجیل نیست و خیلی نسبت به برنامه عقب هستیم. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.