افتتاح ۷۳۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در استان کرمان

۳۱اردیبهشت،

ایران > دولت– ممتازنیوز:
۷۳۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی و از جمله ۲۹۰ کیلومتر از بزرگراه بندرعباس – سیرجان – انار با حضور رییس‌جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد بلافاصله پس از ورود به کرمان با حضور در محل بزرگراه بندر عباس – سیرجان، ۲۹۰ کیلومتر از این بزرگراه را که در محدوده استان کرمان احداث شده است، افتتاح کرد.

مسیر بندر عباس – سیرجان – انار به طول ۵۴۰ کیلومتر بخشی از محور سراسری بندرعباس – سیرجان – یزد – تهران است که به عنوان مهمترین قسمت کریدور جنوب – شمال، علاوه بر جابجایی مسافر،‌ شریان اصلی حمل و نقل کالا به داخل کشور و ترانزیت به منطقه آسیای میانه است.

هزینه احداث این بخش از بزرگراه که در استان کرمان به بهره‌برداری رسید، یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان است. کاهش زمان سفر در این مسیر به مدت یک ساعت و نیم، سبب کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۱۰ هزار لیتر در روز خواهد شد.

در حاشیه محل افتتاح این بزرگراه، جمعی از مردم محلی برای استقبال و دیدار با رییس‌جمهور اجتماع کرده بودند و رییس‌جمهور نیز با حضور در جمع آنها از نزدیک با اهالی این منطقه دیدار و جهت برآورده کردن پیشنهادات و رفع مشکلات آنان قول مساعد داد. مردم نیز شعارهایی نظیر «احمدی حمایتت می‌کنیم» سردادند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.