افتتـاح نمایـشگاه خـودرو ۲۰۱۲ چیـن در پکن

نمایشگاه پکن، بزرگترین نمایشگاه خودرو در چین و یکی از پنج نمایشگاه مهم جهان پس از نمایش اختصاصی خودروها به خبرنگاران و دست اندرکاران صنعت خودرو، از روز جمعه درهای خود را به روی مردم باز کرد بطوریکه فعالیت این نمایشگاه تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. نمایشگاه پکن در حالی کار خود را آغاز کرد که خودروسازان جهان بی توجه به پیش‌بینی‌ها درباره کاهش رشد بازار خودرو در چین، از فرصت این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود به بزرگترین بازار خودرو دنیا استفاده می‌کنند.

به گزارش دنیای خودرو ، شرکتهای بزرگ خودروساز جهان، چون جنرال موتورز، بی ام و، لامبورگینی، هیوندای، نیسان، هوندا، آئودی، رولز رویس، پژو و دایملر، روز دوشنبه برای شرکت در نمایشگاه خودرو چین در پکن، پایتخت این کشور گردهم آمدند. به نقل از جام جم آنلاین؛ دست کم صد و بیست مدل جدید خودرو که سی و شش مدل آنها توسط تولید کنندگان غیرچینی عرضه شده است، در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

بازار خودروی چین سال گذشته و در پی دو سال رشد پی در پی به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان، با رکود رو به رو شد. در این سال، فولکس واگن پرفروشترین خودروساز در چین بود و جنرال موتورز و هیوندای در مقام های بعدی قرار گرفتند.

خبرنگار مجله خودرو در چین می گوید: چینی ها واقعا می خواهند صنعت خودروی خود و پیشرفتهای جدید خود را به نمایش بگذارند. آنها می خواهند خودروهای جدید خود را نشان دهند. البته این به طور مستقیم با خواست دولت چین در ارتباط است که میخواهند به جهان نشان دهند که چین به کشوری با تکنولوژی بالا تبدیل شده است.

رکود در بازار خودروی چین، پس از آن حاصل شد که دولت مشوق های خرید خودرو را کاهش داد و در برخی از شهرهای این کشور به منظور کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، محدودیتهای شدید اعمال کرد.
با این وجود، بسیاری از خودروسازان بزرگ با امید به رشد مداوم تقاضا در بازار چین بر تولیدات خود می افزایند.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.