افتخار آفرینی تیم ملی مهارت ایران در مسابقات جهانی

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در نشست خبری که ظهر امروز در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و با حضور ریاست وتنی چند از دیگر مسئولان این سازمان و افتخار آفرینان هشتمین دوره مسابقات بین المللی مهارت برگزار شد، کوروش پرند گفت: این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد که افتخار آفرنیان کشورمان نیز با وجود موانع و مشکلات فراوانی که از لحاظ صدور ویزا و تحریم بعضی از رشته ها برایشان به وجود آمده بود موفق به کسب رتبه چهارم در میان شصت کشور شرکت کننده در این مسابقات شدند.
وی افزود : از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات کسب عنوان از سوی تمامی اعضای تیم ملی مهارت کشورمان بود که بی سابقه بوده است.
پرند در ادامه با اشاره به حضور ایران در دوره های مختلف این مسابقات جهانی افزود: ایران در اولین حضور خود  در میان ۳۵ کشور شرکت کننده مقام سی پنجم را کسب کرد که این عنوان در دوره های بعد کمی بهتر شد.
تا اینکه در سال ۲۰۱۱ با برنامه ریزیهای انجام شده موفق به  کسب رتبه ششم جهانی و در سال ۲۰۲۴ نیز موفق به کسب رتبه چهارم در مجموع میانگین نمرات کشورهای شرکت کننده شدیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه کسب موفقیت های اخیر اتفاقی نبوده و نتیجه یک برنامه ریزی صحیح و سیستم ساختار مند بوده تصریح کرد: با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات همانند دوره قبل با کار شکنی های فراوانی از سوی مقامات برگزار کننده این مسابقات مواجه بودیم و همچنین با توجه به اینکه غیر سیاسی بودن سازمان جهانی مهارت همواره مورد تاکید بوده است و باز شاهد این قبیل موانع بودیم اما با تمام این مانع تراشی ها توانستیم با غیرت جوانان کشورمان به عنوان قابل قبولی دست پیدا کنیم .
وی در ادامه به حمایتهایی که از برگزیدگان این مسابقات به عمل می آید اشاره کرد و افزود: برگزیدگان این مسابقات از وام اعتبار شکوفایی که بر اساس آیین نامه  مصوب شده بر بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده به منظور شکوفایی استعدادها ، تکمیل و ارتقای مهارت بهره مند خواهند شد .
همچنین کمک هزینه حج عمره ، تسهیلات نظام وظیفه از طریق معرفی به مراکز فنی و حرفه ای و کمک هزینه شرکت در یک دوره عالی مهارت از دیگر اقدامات حمایتی از این اشخاص است.
پرند همچنین به ضرورت ایجاد شبکه نخبگان مهارت در کشور اشاره و اظهار داشت : راه اندازی این شبکه نیازمند همکاری و تعامل نهادهای مختلف صنعتی  و دیگر سازمانها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که در این زمینه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی خود را برای راه اندازی این شبکه اعلام می کند .
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: بر خلاف تصور موجود در کشور مبنی بر اینکه نجات و توسعه کشور در گرو نخبگان علمی است اما سریعترین راه برای رسیدن به پیشرفت از طریق نخبگان عملی کشور صورت می گیرد.
همانگونه که در کشور برزیل شاهد بوده ایم و بنا بر گفته رئیس جمهور پیشین این کشور توسعه امروز برزیل مدیون توسعه فنی و حرفه ای این کشور بوده است.
گفتنی است : در هشتمین دوره مسابقات بین المللی مهارت که در لایپزیک آلمان برگزار شد تیم ایران با سه مدال نقره ۱ برنز ، و هشت دیپلم افتخار ، مقام چهارم جهانی را بدست آورد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.