افت تحصیلی در کودکان خجالتی بیشتر است

ممتاز نیوز : محققان دانشگاه میامی با انجام مطالعات خود دریافتند که نمایش رفتارهای خجالت‌گونه و گوشه گیرانه در اوایل سال مهدکودک و پیش‌دبستانی در برخی از کودکان شروع می‌شود که با پایین‌ترین مهارت‌های علمی و کندترین پیشرفت‌های آموزشی در طول سال همراه می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ براساس این گزارش محققان افزودند که کودکان خجالتی که بسیار درونگرا هستند تمایل دارند از سر کلاس درس ناپدید شوند که در نهایت در فعالیت‌های کلاسی تعامل نکرده و میزان یادگیری آنها در طول سال کاهش می‌یابد و این در حالی است که کودکان پر سر و صدا و مخل نظم به احتمال زیاد می‌توانند با جلب توجه معلم از استراتژی‌های آموزشی خاص بهره گیرند و بهتر پیشرفت کنند.

نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید: آماده کردن کودکان برای آموزش فقط شامل یاد دان الفبا نمی‌شود و داشتن آمادگی اجتماعی و عاطفی نیز به همان اندازه مهم است. به گفته محققان تحقیقات جدید می‌تواند توسعه بخش مداخلات و انجام تمرینات کلاسی به طور متناسب با نیازهای کودکان مختلف باشد و آموزش‌های مناسب و حرفه‌ای تری را برای معلمان فراهم کند تا کودکانی که به کمک نیاز دارند بهتر شناسایی شوند که این امر به ویژه در اوایل دوران کودکی بسیار مهم است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.