افت شاخص سهام ۹ شرکت بیمه در بورس

بینا- در معاملات امروز ۶ شهریورماه، سهام نه شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش بینا، امروز شاخص صنعت بیمه در بورس به رقم ۱۴۸۷ رسید و نسبت به روز گذشته تقریبا  ۰٫۲۲ درصد کاهش داشت. همچنین در بورس اوراق بهادار تهران نیز شاخص کل تقریبا با ۰٫۲۵ درصد افزایش به ۲۴۶۴۹ واحد رسید.
این گزارش می افزاید، آخرین روز کاری این هفته بورس، با موجی از بیم و امید در بازار همراه بود. بسیاری از فعالان بازار ترجیح دادند که تعطیلات پیش رو را خارج از بازار باشند و اصطلاحاً “نقد” باشند و عده ای دیگر که ریسک پذیری بیشتری داشتند امروز را فرصت خرید سهام مرغوب تشخیص دادند، این بیم و امید باعث شد که در بسیاری از نمادها نوسان قیمتی ایجاد شود و بهمین دلیل حجم و ارزش  معاملات نیز بسیار بالا باشد.
همچنین سهام شرکتهای پالایشگاهی که در چند روز اخیر مورد توجه فعالان بازار بود امروز با عرضه های سنگینی همراه بود بطوریکه در نماد شبندر ۱۱۱ میلیون سهم معامله شد و نماد شراز نیز ۲۲ میلیون سهم. نکته جالب امروز عرضه صف خرید شبندر بود قدرت نمایی خریداران و فروشندگان نهایتاً به نفع خریداران به اتمام رسید و این نماد با صف خرید ۱۸ میلیونی بسته شد. شایعاتی در مورد تغییر نرخ ارز برای این گروه د رکنار اخبار بنیادی مناسبی که از وضعیت این شرکتها به گوش میرسد توجه معامله گران را به خود جلب کرده است.
امروز همچنین گروه کاشی و سرامیک و قند و شکر نیز مورد توجه معامله­گران بود و اکثر نمادهای این گروه با صف خرید همراه بودند احتمال افزایش برای گروه قندی رقابت پذیری این گروه را با واردات بالابرده ضمن اینکه برای صنایع کاشی نیز که به امر صادرات مشغول هستند افزایش نرخ ارز سودآوری مناسبی را ایجاد خواهد کرد.
در گروه شرکتهای بیمه هم امروز تحرک خاصی مشاهده نمی­شد ولی در نماد آرمان معاملات بلوکی پرحجمی انجام شد. نماد ملت هم امروز با افزایش حجم و قیمت پایانی معامله شد.
معاملات سهام شرکت های بیمه به شرح ذیل می باشد:
نماد بیمه آرمان نسبت به روز گذشته ۱٫۶ درصد افزایش داشت. در این نماد ۳,۸۲۴,۰۵۵ سهم به ارزش ۵,۳۳۸ میلیون ریال داد و ستد شد و با قیمت پایانی ۱,۳۹۶ ریال بسته شد.
بیمه پارسیان با ۰٫۰۵ درصد افزایش مواجه بود و با حجم معاملات ۱۵,۰۰۰ سهم به ارزش ۳۰ میلیون ریال، و با قیمت ۱,۹۹۵ ریال بسته شد.
در نماد بیمه پاسارگاد ۲۸۲,۹۵۳ سهم به ارزش ۵۳۸ میلیون ریال داد و ستد شد این نماد با افزایش ۰٫۲۶ درصدی مواجه بود و با قیمت پایانی ۱٫۹۰۱ ریال بسته شد.
نماد بیمه دی ۱٫۱۱ درصد کاهش داشت و با مبادله ۳۱۰,۶۱۱ سهم به ارزش ۷۲۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۳۲۰ ریال بسته شد.
بیمه سامان با ۰٫۱۸ درصد کاهش و مبادله ۴۸۶,۲۵۰ سهم به ارزش ۸۲۷ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۷۰۰ ریال بسته شد.
بیمه ما ۲٫۵ درصد کاهش داشت و با مبادله ۳۵,۰۴۹ سهم به ارزش۴۵ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱،۲۴۸  ریال بسته شد.
نماد بیمه ملت با ۱٫۰۸ درصد افزایش و مبادله ۷۳۶,۵۵۴ سهم به ارزش ۸۳۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۱۲۸ ریال بسته شد
بیمه میهن با حجم معاملات ۸۸۲ سهم به ارزش ۱ میلیون ریال داد و ستد شد و این نماد شاهد ۱٫۲۳ درصد افزایش بود و با قیمت پایانی ۱,۱۵۰ ریال بسته شد.
بیمه نوین با کاهش یک درصدی مواجه بود. در این نماد ۴۳,۳۴۳ سهم به ارزش ۵۶ میلیون ریال و با قیمت ۲۹۲۳۰۶ ریال مبادله شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.