افت نرخ دلار و کاهش صادرات سیمان

۱۶م اسفند ،

یک صادرکننده سیمان گفت: همزمان با افت نرخ دلار، صادرات سیمان متوقف شده‌ است زیرا قیمت خرید سیمان براساس نرخ دلار روز معامله می‌شود و کاهش نرخ دلار سبب متضرر شدن صادر کنندگان شده است.

به گزارش Consbank، صادق سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ خوزستان عنوان‌ کرد: از سوی دیگر ارزش پول عراق به تبع کاهش نرخ دلار، پایین آمده است و تجار عراقی سیمانی که از ما خریداری می‌کنند را به نرخ دینار می‌فروشند و این مشکلات خود به خود سبب توقف صادرات سیمان شده است.

وی افزود: همچنین مشکلات صدور گواهی مبدا سبب دپو سیمان شده است. در هر سال میلادی صادرکنندگان باید یک گواهی مبداء صادر کنند و این گواهی یکی از مواردی است که باید سفارت آن را تایید کند. گواهی مبدا توسط اتاق بازرگانی استان صادر و در سفارت عراق تایید می‌شود.

این صادرکننده ادامه‌ داد: اکنون سفارت عراق به ازای هر برگه گواهی مبداء، بیمه و لیست بار که تایید می‌کند مبلغ ۱۶۰ دلار از صادرکنندگان می‌گیرد و علاوه بر آن، مراحل اجرایی صدور این گواهی‌ها نیز زمان‌بر است.

سواعدی اظهارکرد: به‌طور کلی صادرکنندگان برای صدور هر گواهی مبدا سه میلیون تومان باید هزینه کنند.

وی یادآورشد: اتاق بازرگانی به عنوان متولی صادرکنندگان باید در زمینه‌های مختلف از صادرکنندگان حمایت و مشکلات آن‌ها را حل کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.