افت ۱۷ تومانی قیمت دلار، کاهش۱۰ هزار تومانی قیمت سکه/ جدول قیمت سکه و ارز روز سه شنبه پنجم اردیبهشت

قیمت سکه و ارز در همین نخستین هفته اردیبهشت سال جاری روزهای متفاوتی را از سر گذرانده است؛ به طوریکه در روزهای تعطیلی پایان هفته بازار های مالی جهان قیمت سکه و ارز در بازار عقبگرد کردند و در مسیر نزولی گام برداشتند و درست در روزی که قیمت طلا در بازار های جهانی رو به کاهش پیش رفت، قیمت سکه در بازار افزایش ۴ هزار تومانی را ثبت کرد.
یک روز پیش از تعطیلی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س ) و در ظهر روز سه شنبه ۵ اردیبهشت، هر اونس طلا حدود ۶ دلار نسبت به روز ما قبل خود افزایش پیدا کرد و در بازار های جهانی هر اونس از این فلز گران بها با قیمت ۱۶۳۷ دلار داد و ستد شد.
با افزایش ۶ دلاری قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی قیمت سکه بهار آزادی در بازار داخل کاهش پیدا کرد که به اعتقاد برخی از کارشناسان ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س ) عامل این کاهش قیمت است.
در بعد از ظهر روز سه شنبه قیمت سکه طرح جدید در بازار داخل با افت قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به بعد از ظهر روز قبل به ۶۸۲ هزار تومان رسید. از سوی دیگر سکه طرح قدیم، در معاملات بعد از ظهر امروز ۶۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد.
هم‌‌چنین نیم‌سکه به قیمت ۳۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان، ربع سکه به قیمت ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه ‌شد.
قیمت هر دلار آمریکا که در بعد از ظهر روز دو شنبه به ۱۷۸۵ رسیده بود در روز سه شنبه با افت قیمت مواجه شد و با قیمت ۱۷۶۸ تومان به فروش رفت. هر یورو نیز با کاهش ۳۰ تومانی نسبت به روز قبل با نرخ ۲۳۵۰ تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.
جدول آخرین قیمت طلا و ارز در ظهر معاملات روز سه شنبه پنجم اردیبهشت به شرح زیر است:
 

نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)

قیمت آغازین معاملات ظهر دو شنبه

قیمت معاملات ظهر دو سه شنبه

کاهش قیمت

دلار آمریکا

۱۷۸۵

۱۷۶۸

۱۷

یورو

۲۳۸۰

۲۳۵۰

۳۰

پوند

۲۹۳۰

۲۸۹۵

۵

درهم امارات

۴۹۰

۴۸۵

۵

تمام سکه طرح قدیم

۶۹۸۱۰۰

۶۸۶۱۰۰

۱۲۰۰۰

تمام سکه طرح جدید

۶۹۲۰۰۰

۶۸۲۰۰۰

۱۰۰۰۰

نیم سکه

۳۴۶۰۰۰

۳۴۰۹۰۰

۵۱۰۰

ربع سکه

۱۸۳۰۰۰

۱۸۱۹۰۰

۱۱۰۰

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.