افرادی که زندگی شاد و آرامی دارند بیشتر عمر می کنند

افرادی که زندگی شاد و آرامی دارند، از شغل خود راضی و دارای ارتباط اجتماعی مطلوب هستند ، طول عمر بیشتری دارند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ شهناز باشتی،  کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رضایت از زندگی و کار را مهمترین عامل در سلامت جسم و روان انسان عنوان کرد و گفت: افراد باید در طول زندگی از شدت فشارهای روانی خود بکاهند و آنها را از بین ببرند درغیر این صورت زندگی آنها پر از استرس و بی معنی خواهد شد و همچنین با ارتباط انسانی و انتخاب شغل و شیوه های مناسب زندگی می توان از استرس های بی مورد جلوگیری کرد.

شهناز باشتی افزود: داشتن شغل های اجرایی و پست های مهم و عالی رتبه، انسان را در معرض بیشترین میزان استرس عاطفی قرار می دهد و از این نظر، مشاغلی که احساس فوریت های زمانی را در مهلت محدودی طلب می کنند، خطرناک هستند و مطالعات نشان می دهد که سکته های قلبی ، مغزی و بیماری های شریانهای قلب در افرادی که به این گونه حرفه ها مشغولند، شایعتر است.

وی با اشاره به این که کار زیاد بر سلامت جسم و روان اثر منفی گذاشته و انسان را رنجور می کند، گفت:  شغلی که رضایت بخش و مورد علاقه نباشد، عامل عمده ای برای بروز استرس های عاطفی، افسردگی و اضطراب خواهد شد.

باشتی افزود: شنا حداقل دو بار در هفته و گوش دادن به موسیقی آرام، استفاده صحیح از اوقات فراغت و تعطیلات، پیاده روی درپارک ها و مراکز سرسبز، اسکی، معاشرت با دوستان و خویشاوندانی که از بودن با آنها شادمان می شوند، ضد استرس و آرامبخش هستند.

این روانشناس توصیه کرد:‌ افراد برای پیشگیری از استرس باید تغذیه مناسب داشته باشند و نوشیدن شیر در صبح و عصر ، ماست در ظهر و شب برای رسیدن به این امر کمک می کند زیرا تمام ترکیبات داروهای آرام بخش در شیر و ماست وجود دارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.