افرادی که به دنبال تنوع هستند به این ماده روی می آورند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

شیشه معروفترین و مهم ترین ماده اعتیادآور گروه شبه آمفتامین در کشور است.

دکتر محمد رضا قدیر زاده کارشناس اعتیاد با بیان این که افراد شیاد شیشه را با عنوان ماده نشئه آور بدون اعتیاد تبلیغ می کنند به خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: شیشه بسیار اعتیاد آور بوده و نسبت به سایر آمفتامین ها از نظر اجتماعی، عاطفی، روانی و حتی تحرکی آسیب پذیر بیشتری به فرد وارد می کند.

وی با اشاره به این که افرادی که به دنبال تنوع هستند به این ماده روی می آورند اذعان داشت: شیشه تقریباً همان خواص اکستازی را دارد با این تفاوت که اکستازی اغلب به صورت قرص و خوراکی استفاده می شود اما شیشه به صورت تدخینی، خوراکی ، تزریقی و مشامی قابل استفاده است.

 افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال بیشترین مصرف کنندگان شیشه هستند

دکتر قدیر زاده در ادامه افزایش تمرکز، بالا رفتن درک و حس اعتماد به نفس، افزایش انرژی، پرفعالیتی و بی خوابی را از جمله عوارض مصرف شیشه عنوان کرد و گفت: بیشترین مصرف کنندگان شیشه افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که به دلیل بروز چنین عوارضی به مصرف آن روی می آورند.

وی آیس، کریستال، یخ، گلس، و تینا را از جمله نام های متداول شیشه ذکر کرد و اظهار داشت: کریستال یا شیشه محرک بسیار قوی است که فعالیت های سیستم عصبی مرکزی را سرعت می بخشد و مصرف آن شخص را در وضعیتی قرار می دهد که تمایل به درمان آن ندارد.

وی تصریح کرد: عدم تعادل رفتاری در اولین مصرف شیشه ممکن است بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت باقی بماند و فرد در این مدت دست به انجام کارهایی بزند که در حالت طبیعی مرتکب آنها نمی شود .

دکتر قدیرزاده خاطر نشان ساخت: برای درمان عوارض اعتیاد به شیشه بر اساس مدت، نوع و روش مصرف ممکن است فرد نیاز به بستری شدن یا درمان سرپایی داشته باشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.