افرادی که پوستشان خشک است هرگز فست فود نخورند

گردآوری توسط گروه سلامت سایت خبری ممتاز نیوز
یک متخصص پوست و مو گفت: افراد مبتلا به خشکی پوست، از محرک‌ها، ادویه و فست فودها اجتناب کنند.

احمدرضا طاهری با بیان اینکه بیماری خشکی پوست امکان دارد در بعضی افراد به صورت مادرزاد و در بعضی افراد به دلایلی همچون کم کاری تیروئید و افزایش سن رخ دهد، اظهار کرد: خشکی پوست در پاییز و زمستان به علت خشکی هوا بیشتر رخ می‌دهد، پس باید به فکر پوست خود باشیم.

وی افزود: توصیه می‌شود که مردم در این فصول حمام‌های طولانی نداشته و از آب داغ برای استحمام استفاده نکنند. هر دفعه که افراد به حمام می‌روند نیازی به استفاده از شوینده‌ها برای تمام بدن ندارند. آنان می‌توانند فقط قسمت‌هایی که بیشتر عرق می‌کند را با شوینده‌ها شست و شو دهند. اگر مردم از شوینده استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود از شوینده‌های ملایم همچون شامپوهای بدن‌ و صابون‌های بچه استفاده کنند.

طاهری بیان کرد: برای آنکه از خشکی پوست جلوگیری شود، باید پس از هر مرتبه حمام رفتن با یک حوله نرم پوست خود را مقداری خشک کنند و قبل از آنکه پوست کامل خشک شود، از نرم کننده‌ها استفاده کنند. همچنین می‌توانند از کرم‌های مرطوب کننده یا لوسیون‌های بدن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به خشکی پوست معمولا دچار خارش می‌شوند، تصریح کرد: اگر این افراد از لباس‌های چسبناک و از جنس پلاستیک استفاده کنند، این عارضه بیشتر خواهد شد، پس پیشنهاد می‌شود از لباس‌های گشاد و نخی استفاده شود. افراد مبتلا به خشکی پوست باید تلاش کنند تا منزل خود را مرطوب نگه دارند و از لیف و کیسه کشیدن مداوم در حمام خودداری کنند.

صدای ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.