افرادی که پوست حساس دارند بخوانند؟

آیا پوست شما نسبت به برخی از محصولات زیبایی حساس است و زمانی که از آنها استفاده می کنید پوست شما قرمز می شود ؟

ar4 2137 افرادی که پوست حساس دارند بخوانند؟

 
آیا در فضاهایی که هوا خشک است ، پوست شما دچار خارش می شود و یا پوست پوست می شود ؟ آیا پوست شما دچار کهیر می شود ؟
اگر فردی تمام علایم بالا در خود می بیند جزء میلیون ها نفر از افرادی است که دارای پوست حساس است .

اگر شما پوست حساس دارید چه باید کنید ؟
پوست های حساس و خشک ، نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به پوست معمولی دارد . افراد دارای پوست حساس همیشه باید از محصولات زیبایی و آرایشی که مخصوص پوست های حساس است استفاده کنند . همیشه هر محصولی را که می خواهید بر روی صورت و بدن خود امتحان کنید ۲۴ ساعت قبل بر روی مچ دست خود امتحان کنید و بررسی کنید که آیا این محصول با پوست شما سازگاری دارد یا نه؟
چه پوستی حساس است ؟
متخصصان پوست بر این باور هستند که افرادی که پوست حساسی دارند نسبت به سایر افراد میزان استراتوم کورنئوم که لایه خارجی پوست است نفوذ پذیری و حساسیت بیشتری دارد. سیستم عصبی افرادی که پوست حساس دارند پاسخدهی بیش از حدی نسبت محرک های محیطی نشان می دهند .
محرک های زیادی وجود دارند که زمینه ساز داشتن پوست حساس را برای افراد فراهم می شود . عوامل محیطی نظیراشعه ماوراء بنفش، باد، گرما، سرما، آلودگی و رطوبت در ایجاد پوست خشک دخیل هستند . هم چنین بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی می توانند به عنوان یک محرک زمینه سار ایجاد پوست حساس شود . اگر فردی پوست حساسی دارد باید با استفاده از راه های مختلف در صدد نگه داری از پوست خود بر آید .

محققان تخمین زده اند که در حدود ۶۹ درصد از زنان و ۶۴ درصد از مردان دارای پوست حساس و خشک هستند . پوست خشک می تواند همه جای بدن را فراگیرد . افرادی که اضطراب و تنش زیادی دارند بیشتر احتمال دارد دارای پوست و خشک حساس باشند . هنگامی که سطح استرس افزایش می یابد ، پایانه های عصبی در لایه های پوستی مواد شیمیایی را ترشح می کنند که باعث التهاب ، درد و قرمزی پوست می شود .
محققان براین باورند استفاده از یوگا ، قرار گرفتن در محیط های شاد و مفرح و بدون تنش و حمام آبگرم در داشتن پوست سالم و شاداب تاثیر گذار است .

حرارت شدید می تواند باعث حساس شدن بیشتر پوست شود .
مراقبت از پوست حساس به اقدامات شدیدی نیاز ندارد .اگر از پوست های حساس مراقبت شوند ، مانند هر نوع پوست دیگری می تواند زیبایی خود را داشته باشد .

منبع:ممتاز نیوز

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.