افراد مبتلا به کم‌خونی هنگام رژیم مکمل مصرف کنند

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز:‌ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اشخاص بسیار مسن که بدن آنها قدرت جذب بعضی مواد معدنی را ندارد یا اشخاص دچار کمبود آهن در دوران رژیم غذایی خود بهتر است از قرص‌های مکمل مصرف کنند.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه اشخاص چگونه می‌توانند رژیم قضایی مناسب برای کاهش وزن و بدون عوارض داشته باشند، گفت: امروزه ثابت شده اغلب افزایش وزن و چاقی‌ها به سبب بدخوری و مصرف مواد پرکالری و بی فایده مانند انواع شیرینی‌جات، چربی‌ها و مواد سرخ‌کردنی است.

وی گفت: در حالی که فرد می‌تواند برای کاهش وزن از تمام ۵ گروه غذایی نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات به همراه مغز‌دانه‌ها، سبزی و میوه‌ها استفاده کنند اما نسبت‌های متفاوتی برای کاهش وزن در رژیم غذایی برای این اشخاص تجویز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هنگام تجویز رژیم غذایی مصرف گوشت قرمز باید کاهش یابد افزود: ما به اشخاص پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای دوباره ماهی را در وعده‌های غذایی خود گنجانده و مخلوط غلات و حبوبات نیز در کنار آن مصرف شود تا تمام نیازهای بدن را تأمین کند.

به گفته این مشاور تغذیه و رژیم درمانی غذاهایی مانند لوبیا‌پلو، عدس پلو، باقلاپلو، چشم‌بلبلی‌پلو و آش رشته از جمله‌ غذاهای مطلوب می باشند که ترکیب حبوبات و نشاسته را به همراه دارند و اشخاص می‌توانند در رژیم غذایی خود بدون هیچ عارضه‌ای از آن مصرف کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مصرف قرص‌های مکمل در هنگام رژیم به اشخاص پیشنهاد می‌شود، خاطر نشان کرد: این امر برای همه ضروری نیست مگر اشخاصی که اختلالات جذب دارند یا اشخاصی که به سبب سن بالا آنزیم گوارش خون در بدن آنها ترشح نمی‌شود همچنین اشخاصی که دچار کمبودهای تغذیه‌ای مانند فقر آهن یا کمبود کلسیم دارند نیز زیر نظر متخصص تغذیه و پس از انجام آزمایش‌های مختلف باید به نسبت متفاوت از مکمل‌ها مصرف کنند.

وی تصریح کرد: در صورت رعایت نشدن زنجیره غذایی برای لاغر شدن عوارضی مانند ریزش مو، ناراحتی گوارشی، معده‌درد، کم‌خونی، افتادگی پوست و بی‌حالی گریبان‌گیر اشخاص می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.