افراطی‌گری‌های ۱+۵ مانع اصلی حل مسئله هسته‌ای ایران

۳۰م دیماه ،

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: چشم‌انداز مثبت در مذاکرات ایران و آژانس، تاثیر خوبی بر مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ خواهد گذاشت، مشروط بر آن‌که اعضای این گروه از افراطی‌گری‌ها و مذاکرات فراقانونی خود دست بردارند.

سیدجلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با آژانس انرژی اتمی گفت: با توجه به اظهارات معاون دبیرکل و تاکید وی بر ادامه مذاکرات، در نتیجه روند مذاکرات، روندی مثبت ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون بر خلاف قبل مذاکرات بدون وقفه و عاری از طرح اختلافات عمیق انجام می‌شود، لذا چشم‌انداز مذاکرات ایران و آژانس برای تدوین یک مُدالیته و ساختار، مثبت ارزیابی می‌شود.

فیاضی افزود: چشم‌انداز مثبت در مذاکرات ایران و آژانس، تاثیر خوبی بر مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ خواهد گذاشت، مشروط بر آن‌که اعضای این گروه از افراطی‌گری‌ها و مذاکرات فراقانونی خود دست بردارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تأکید کرد: اگر گروه ۱+۵ حقوق مشروع ایران را در چارچوب NPT  به رسمیت شناخته و تحت تاثیر فشارهای لابی صهیونیستی قرار نگیرد، در سایه چشم‌انداز مثبت مذاکرات ایران و آژانس، یخ‌های پرونده هسته‌ای ایران آب شده و زمینه توافقات فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.