افروغ در غرفه ایسنا: رفتار بعضی نباید iبه پای انقلاب نوشته شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی از شرایط فعلی با توجه iبه در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری ابزار امیدواری نمود که در هر صورت شرایط iبهتری برای انتخابات رقم زده شود.

عماد افروغ با در حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار نمود: قصد ندارم راجع iبه انتخابات بحث کنم زیرا فکر می‌کنم باید iبه گونه‌ای مباحث مطرح شود که مباحث مبنایی و ریشه‌ای را در بر گیرد که یکی از آن‌ها قطعا انتخابات خواهد بود.

وی با بیان این‌که «نگاه اتفاق‌ای و جزیی را برای کشور نمی‌پسندم» گفت: احساس می‌کنم که این نگاه اتفاق‌ای و جزیی بسیار کار دست ما داده است در حالی که ما باید نگاه منظومه‌ای و یکپارچه می‌داشتیم؛ iبه عنوان مثال برای من قابل توجیه نمی باشد که در هنگام برگزاری انتخابات بحث آزادی و یا شور و اشتیاق مطرح شود.

این فعال سیاسی با اعتقاد iبه این‌که «در هنگام انتخابات چهره و لایه‌ای دیگری از انقلاب اسلامی iبه نمایش گذاشته می‌شود اما بعد از آن فروکش می‌کند» نسبت iبه این موضوع انتقاد و خاطرنشان نمود: در واقع انتخابات باید با شرایط غیرانتخابات تفاوت داشته باشد اما نه این‌که شاهد تفاوت‌های iبه سمت صفر و یک باشیم.

وی هم‌چنین معتقد است: شرایط فعلی کشور هم روی خوب دارد هم روی بد؛ لذا بعضی از روی بد آن ناامید شده‌اند و بعضی روی خوب آن را بیش از حد دیده و اقرار می‌کنند. واقعیت جامعه این است که عده‌ای نسبت iبه روی بد آن حساس شده‌اند که تجلی آن را در تورم،‌ بیکاری و بحران اقتصادی و تبعات و عوارض ناشی از تحریم‌ها می‌بینیم.

وی با بیان این‌که «باید تفسیر خوبی از جایگاه انقلاب در متن جهانی فعلی داشته باشیم» اظهار نمود: هیچ وقت نباید iبه لحاظ کلان فکر کنیم که همیشه یا در عسر هستیم یا یسر و در واقع باید iبه لحاظ هستی‌شناسی و انسان‌شناسی خود را در آینده‌ای از «عسر» و «یسر» بدانیم و اکنون انقلاب اسلامی آمده که جایگاهی در نسبت این دو داشته باشد اما الزاما آن‌چه در سیاست‌ها و بعضی رفتارها متجعلی است، انطباقی با انقلاب اسلامی ندارد که این مساله را نباید پای انقلاب اسلامی نوشته شود.

افروغ تصریح نمود: باید iبه این موضوع واقف باشیم که انقلاب اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد و iبه استقبال پیشبرد این جایگاه برویم؛ بنابراین اگر بدی می‌بینیم که می‌بینیم توقع ما از انقلاب این‌ها نبود اما درس عبرتی شود که دیگر از این جنس اتفاقات رخ ندهد.

وی که خبرگزاری دانشجویان ایران را اولین غرفه مورد بازدید خود انتخاب نموده بود، در پایان این گفت‌وگو درباره ایسنا گفت: طبق روال همیشگی وقتی iبه خبرهای ایسنا مراجعه می‌کنم روحیه‌ام عوض می‌شود. ایسنا را پیشگام یک خبرگزاری خوب و موفق و منصف می‌دانم؛ یعنی جزو حافظه‌های تاریخی خوب من است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.