افزایش آمار خودکشی در زندان های ایتالیا

با افزایش آمار خودکشی در زندان های ایتالیا، رئیس جمهور این کشور خواستار بازنگری و جایگزین کردن موارد تنبیهی دیگری بجای زندان شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه رای نیوز ؛ یک زندانی دیگر در زندان اوپرا در شهر میلان خود کشی کرده است.

در همین زمینه، جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا پنج شنبه گذشته خواستار مداخله مجلس نمایندگان این کشور درباره سیستم بازداشت و زندان های این کشور شده است.

گزارشگر شبکه گزارش داد، یک ایتالیایی پنجاه و یک ساله ای که به اتهام دزدی  از سال ۲۰۰۶ میلادی در زندان بسر می برد، خود کشی کرده است.

این زندانی در حالی خودکشی کرده است که دوره محکومیت او دو سال دیگر به پایان می رسید.
اتحادیه نیروهای پلیس ندامتگاه های ایتالیا از خودکشی زندانیان در زندان های ایتالیا انتقاد و اعلام کرده است از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون، صد و هجده مورد مرگ در زندان های ایتالیا گزارش شده که از این تعداد، چهل و یک نفر خودکشی کرده اند.

ظرفیت زندان های ایتالیا کمتر از چهل و پنج هزار نفر است اما در حال حاضر شصت وشش هزار نفر در زندان های این کشور بسر می برند.

خبر خودکشی یکی از زندانیان در حالی منتشر شده که رئیس جمهور ایتالیا از مجلس نمایندگان این کشور خواستار بررسی موارد ساختاری درباره وضع زندان های ایتالیا و جایگزین کردن موارد تنبیهی دیگر بجای زندان شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.