افزایش اعتبار گواهینامه های رانندگی

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به تحول بنیادین در نظام صدور و آموزش گواهینامه از افزایش اعتبار گواهینامه ها به مدت ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران از کاهش ۳۳ درصدی خودروهای نوشماره و ۴۸ درصدی شماره گذاری موتورسیکلت در سه ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: طی این مدت، شماره گذاری خودروهای وارداتی یک درصد، صدور گواهینامه های جدید ۱۵ درصد و اقساط خودروهای فرسوده ۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین تصادفات و سوانح رانندگی در سه ماهه نخست امسال به دلیل سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اوج سفرهای تابستانی را تیر و شهریورماه عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود‏، در دور دوم سفرهای تابستانی، حجم سفرها افزایش پیدا کند.

سردار مومنی با اشاره به ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: پیک ترافیک در این ماه تغییر می کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: با توجه به ایام خاص این ماه نظیر شبه ای قدر، روز قدس و عید فطر‏، تمهیدات خاصی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اتخاذ شده است.

وی به تحول بنیادین در نظام صدور و آموزش گواهینامه همزمان با رویکرد اصل توسعه سیستم های هوشمند اشاره کرد و گفت: تحول گواهینامه ها با هدف افزایش کیفیت صدور و آموزش و مهارت رانندگی کارآموزان و نیز رفاه و آسایش شهروندان صورت می گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در این طرح، تعداد گواهینامه ها از شش به سه نوع تبدیل شده است.

سردار مومنی با اعلام اینکه اعتبار گواهینامه‌ها برای افراد تا سن ۶۵ سال، از پنج سال به ۱۰ سال تبدیل شده است، گفت: افراد از سن ۶۵ تا ۷۰ سال هر پنج سال و بالای ۷۰ سال هر دو سال نیازمند تمدید گواهینامه‌ هستند.

وی تصریح کرد: آزمون گواهینامه رانندگی از این پس توسط افسران شاغل در پلیس راهور گرفته می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: گواهینامه‌های قدیمی از نیمه دوم امسال طی دو مرحله به گواهینامه ‌های جدید تبدیل می‌شود.

سردار مومنی از محرومیت ۸۸۶ راننده به دلیل رسیدن نمره منفی آنها به حد نصاب و ضبط گواهینامه های رانندگی آنها در تابستان امسال خبر داد و افزود: سه هزار و ۷۹۰ راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند و نمره منفی آنها بین ۲۰ تا ۳۰ است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.