افزایش برخی هزینه‌ها، حاصل بازار سیاه دلالان است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در واکنش به افزایش نرخ اجاره بها در دو سال اخیر/

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دلالان برای کسب سود بیشتر در بازار مسکن اقدام به ایجاد بازار سیاه می کنند، گفت: دولت باید نظارت خود را در این حوزه افزایش دهد.

حامد قادرمرزی، نماینده مردم کردستان و قروه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخی  ناهماهنگی  نسبت به اجاره بها و خرید مسکن در سالیان اخیر، افزود: یکی از عوامل افزایش نرخ اجاره بها ساخت مسکن و عدم عرضه آن به بازار بود. در واقع در سالیان اخیر ما شاهد احتکار مسکن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی بودیم.
وی اضافه کرد: زمانی که عرضه نسبت به تقاضا کاهش یابد نرخ اجاره بها و قیمت مسکن با یک سیر صعودی همراه خواهد شد.
عضو  کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در فرهنگ رشد اقتصادی دنیا، افزایش گرانی ها همراه با افزایش قدرت خرید مردم اتفاق می افتد، گفت: این مسئله در ایران بصورت عکس اتفاق افتاد، زمانی که قدرت خرید مردم نسبت به دهه های قبل با کاهش روبرو شد در عوض گرانی ها چندین برابر شد، در واقع منحنی نامناسبی در این زمینه به وجود آمد.
** افزایش برخی هزینه ها، حاضر بازار سیاه دلالان است
قادر مرزی، با بیان اینکه نظارت بر بنگاه های معاملات املاک ضروری است، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع، هیچ بهانه ای برای افزایش برخی هزینه ها وجود ندارد بلکه دلالان این عرصه، برای کسب درصد کارمزدی بیشتر (هرچه قیمت بالاتر رود دستمزد این قشر بیشتر می شود) بازار سیاهی در این حوزه به وجود می آورند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه، دولت باید تمهیداتی را برای خانه های خالی بیاندیشد، تصریح کرد: دولت می تواند با افزایش مالیات های ویژه بر این خانه ها، آن ها را از حالت سودآوری خارج و زمینه عرضه به بازار را فراهم نماید./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.