افزایش بروز لنفوم هوچکین در زنان سیگاری

شنبه ۲۸ مرداد – ۰۳:۵۵:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

استعمال سیگار و دخانیات امکان بروز لنفوم هوچکین و لوسمی را بین زنان افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه سرطان انگلیس، نتایج اخیر محققان انجمن تحقیقات سرطان انگلستان نشان داده است که زنان سیگاری که در روز حدود ۲۰ نخ سیگار مصرف می‌کنند تا ۲ برابر بیشتر از زنان غیرسیگاری در معرض خطر ابتلا به لنفوم هوچکین و سرطانهای بافت‌های خون‌ساز بدن شامل مغز استخوان و دستگاه لنفاوی قرار می‌گیرند.
در ادامه این گزارش محققان با بررسی ۳/۱ میلیون زنان میانسال در طول یک دوره ۱۰ ساله مشاهده کردند که ۹۰۰۰ زن در این مطالعه مبتلا به سرطان خون و یا مغز استخوان بوده‌اند که طی این ۱۰ سال از هر ۱۰۰۰ نفر زن غیرسیگاری یکی با این سرطان‌ها گزارش شده است و این در حالی است که تعداد ۸ زن سیگاری از هر ۱۰۰۰ نفر با این سرطان‌ها گزارش شده است.
نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید: اکثر مردم می‌دانند که سیگار کشیدن و مصرف دخانیات باعث ایجاد سرطان‌های دیگری نیز مانند سرطان ریه، دهان و گلو می‌شود ولی فقط تعداد کمی از آنها اطلاع دارند که توتون و تنباکو می‌تواند باعث بروز سرطان‌های کبدی، لوزالمعده، روده، کلیه و رحم و مثانه نیز شود.
براساس این گزارش محققان افزودند: ۲ راه برای از بین بردن بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار وجود دارد که یکی کمک به افراد سیگاری جهت ترک سیگار است و دوم جلوگیری از نوجوانان و جوانان از شروع به سیگار کشیدن در وهله اول است.
گفتنی است سیگار کشیدن علاوه بر سرطان‌های ریه و مغز استخوان و دیگر سرطان‌های ذکر شده، خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را نیز در پی دارد.
شایان ذکر است که لنفوم هوچکین نوع خاصی از لنفوم یا سرطان است که با رشد غیرطبیعی سلول‌ها در دستگاه لنفاوی همراه است

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۸۱۵۵۵۲۶۵۵۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.