افزایش بهره وری در گرو تقویت حمل و نقل ترکیبی

۳۰ آبان ،

تقویت حمل و نقل ترکیبی از عوامل موثر در افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل کشور است.

حجارزاده کارشناس حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: ارایه خدمات حمل و نقل مناسب تاثیر قابل توجهی در افزایش رقابت پذیری صادرکنندگان در بازارهای هدف و همچنین در کاهش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی دارد.

وی اضافه کرد: این عوامل به رشد اقتصادی کشور و همچنین ایجاد فرصت شغلی و افزایش رفاه عمومی مردم تاثیرگذار است.

وی افزود: در جهتی افزایش بهره وری در حوزه حمل و نقل باید توجه ویژه ای به دو مبحث ناوگان و قوانین و مقررات داشت.

این کارشناس تصریح کرد: در مبحث ناوگان، استانداردسازی و نوسازی ناوگان عمومی که در سطح جاده ها و یا در بخش ریلی در حال فعالیت می باشند بسیار حائز اهمیت است و این امر نیازمند استفاده از تکنولوژی های جدید دنیا است.

حجارزاده گفت: در کشور حدود ۱۲۸ هزار مسیر روستایی و بین روستایی وجود دارد و چون بخش عمده ای از محصولات مورد نیاز مردم مثل گندم از روستاها به دست می آید بنابراین ناوگان عمومی در این بخش تردد زیادی دارد در نتیجه برای افزایش بهره وری این ناوگان ها باید به کیفیت و سرعت آنها توجه ویژه شود.

حجارزاده تاکید کرد: موضوع دیگری که در حوزه حمل و نقل بسیار مهم است تقویت حمل و نقل ترکیبی است.

حمل و نقل ترکیبی اتصال جاده، ریل و دریا در یک نقطه به یکدیگر است که این نقطه باید قابلیت هایی را داشته باشد که حمل و نقل به نحواحسن انجام گیرد.

وی گفت: اگر محدودیت های ریلی در ایران مرتفع شود صادرات و واردات کالاها رونق بسیار خوبی می گیرد که نقطه قوت بسیار خوبی برای اقتصاد ایران خواهد بود چرا که با افزایش ریل ها، کاهش وقت رفت و برگشت قطارها و عملکرد درست سیستم تخلیه و بارگیری و تقویت واگن هایی که بار در آنها قرار می گیرد شبکه ریلی قوت بالایی می یابد که منجر به رونق اقتصادی کشور می شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.