افزایش تجاوز به دانش‌آموزان در انگلیس

ایندیپندنت:‌سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلستان بسیار زیاد است. معضل مهم‌تر برای بریتانیایی‌ها این است که دختران قاچاق شده تنها دختران خارجی نبوده و کودکان انگلیسی در جوامع خودشان نیز مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مرد که به صورت نظام‌مند ده‌ها دختر را به مدت چند سال در روشدال از توابع منچستر بزرگ مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند ماه می ‌گذشته به زندان انداخته شدند. گزارش تکان‌دهنده اداره محافظت از کودکان روشدال هفته گذشته نشان داد که آن کودکان تقریباً توسط همه کسانی که مسئولیت حفاظت‌شان را بر عهده داشتند، نادیده گرفته شده بودند. حوادثی نظیر دستگیری هشت مرد به جرم تجاوز به دختران جوان و چهار مرد که مبتلا به بیماری جنسی بودند نشان‌دهنده عمق فاجعه سوءاستفاده جنسی از کودکان در بریتانیاست.
 
همچنین برخلاف نظر جک استراو، وزیر امنیت داخلی سابق همه این مجرمان اتباع آسیایی نیستند. ۹۵ درصد کسانی که در لیست مهاجمان جنسی پلیس منچستر بزرگ قرار دارند، سفیدپوست هستند. این امر نشان می‌دهد هیچ حاشیه‌ای در مورد این مشکل زشت وجود نداشته و مطمئناً نمی‌تواند به عنوان یک موضوع نژادی یا فرهنگی طبقه‌بندی شود.
 
اگرچه از معلمان انتظار نمی‌رود بخواهند دختران جوان را نسبت به این خطرات آشنا کنند ولی آنها به دلیل تماس مستقیم با این کودکان قادرند نقش مؤثری در آگاه‌سازی کودکان از خطرات احتمالی متوجه آنها داشته باشند. با شروع نیمه‌دوم سال تحصیلی فرصتی مناسب برای پلیس مهیا می‌شود تا با ارائه روش‌هایی آموزشی مانند آنچه برای آموزش علائم رانندگی در مدارس توسط معلمان استفاده می‌کند گامی مؤثر در پیشگیری از وقوع چنین حوادثی بردارد.
 
روش دیگر نیز افزایش قدرت مقابله در کودکان و والدین آنهاست. به گونه‌ای که با شناخت بیشتر نسبت به گروه‌های خلافکار در مواقع بروز خطر هوشیارتر عمل کرده و مناطقی ‌ که ممکن است خطرناک باشند ‌ با کمک هم به یکدیگر اطلاع دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.