افزایش تعامل دولت و مجلس

جام جم آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی روز چهارشنبه نمایندگان و وزرای اقتصادی دولت، این جلسه را امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی مدیران دولتی در برابر بعضی از واقعیت ها تسلیم شده اند و قبول کردند که آنچه که نمایندگان مجلس قبلا تذکر می دادند واقعیت داشته است، روحیه همکاری دولت با مجلس افزایش یافته است.

محمد رضا باهنر به جلسه غیر علنی نمایندگان با وزرای اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: این جلسه حدود پنج ساعت طول کشید و جلسه کاملی بود که نمایندگان از کمیسیون های مختلف در آن حضور داشتند.

وی افزود: بررسی  رویکردهای گذشته و پیشنهادهایی برای رویدادهای آینده بین نمایندگان و وزرای دولت در این جلسه مطرح شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهار گرانی های اخیر نیاز به همدلی و هم افزایی جدید میان دولت و مجلس دارد، گفت: به این دلیل این جلسه به صورت غیر علنی برگزار شد که حرفها راحت زده شود و واقعیت ها، توقعات و مطالبات گفته شود.

باهنر با اشاره به پیشنهادات مختلف نمایندگان برای غلبه بر مشکلات اقتصادی گفت: مثلا تشکیل کارگروه مشترک پیشنهاد شد که در مجلس نهم نیز این کارگروه ها را تشکیل داده بودیم؛ اما در این جلسه مقرر شد که نشست های ویژه ای بین وزرا و بعضی از نمایندگان انجام شود تا کارها سریع پیش برود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این جلسه به نظر می رسید رویکرد همکاری دولت و مجلس بیشتر از گذشته شده است، گفت: دلیل این افزایش روحیه همکاری این است که برخی مدیران دولتی در برابر بعضی از واقعیت ها تسلیم شده اند و قبول کردند که آنچه که نمایندگان مجلس قبلا تذکر می دادند و نسبت به آن نگرانی داشتند؛ مثلا در مورد افزایش تورم، واقعیت داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواری زیادی وجود دارد که کارگروه همکاری سه قوه برای رفع مشکلات اقتصادی بتواند گره گشا باشد، گفت: الان دولت تلاش سنگینی برای کنترل بازار و دورزدن تحریم ها دارد که با مشارکت و همکاری قوا امیدواریم که این نشست ها نتیجه بخش باشد.

باهنر همچنین در مورد دیدار روز یکشنبه نمایندگان با رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جلسه روز یکشنبه یک جلسه سنتی است، که هر سال مجلسی ها در ماه مبارک رمضان مهمان رئیس جمهور هستند و بعضا دولتی ها نیز به مجلس می آیند و امیدواریم در سایه این تعاملات و گفتگوها همکاری و همدلی میان قوا که به گفته مقام معظم رهبری یک فریضه است، افزایش یابد.( مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.