افزایش جنگل‌های کشور به ۱۶ میلیون هکتار

جام جم آنلاین: معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از طرح اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در جنگل‌ها و افزایش آن به ۱۶ میلیون هکتار خبر داد و گفت: در این طرح نیازهای توسعه‌ای هر استان مد نظر پیش بینی می‌شود.

خسرو شهبازی روز گذشته در سمنان از اختصاص دو هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۱ به این سازمان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش دارد و این اعتبار برای انجام فعالیت در عرصه‌های منابع طبیعی، عملیات جنگل کاری، بیابان زدایی و آبخیزداری پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از محل ردیف‌های متفرقه ماده دوازده، ۴۸۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ در شورای عالی آب پنج هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم محقق شود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، یگان حفاظت پیش بینی شده و تشکیلات تعریف شده آن حدود ۱۴ هزار نفر نیرو نیاز دارد که از نیروی انتظامی و نیروهای سازمانی باید تامین شود.

شهبازی گفت: برای جذب نیرو در این سازمان امسال سهمیه استخدامی به تعداد یک هزار و ۲۴۰ نفر اختصاص یافته و برای جبران کسری نیروی استانها و بخش‌ها باید از محل برون سپاری وظایف، کمبودها جبران شود.

وی ادامه داد: برای تقویت این سازمان از نظر نیروی انسانی از طریق جذب نیروی جدید، تبدیل نیروهای شرکتی و نیروهای قرارداد معین، الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و اصلاح تشکیلات می‌توان به وظایف و فعالیتها جامع عمل پوشاند.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از طرح اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در جنگل‌ها و افزایش آن به ۱۶ میلیون هکتار خبر داد و گفت: در این طرح نیازهای توسعه‌ای هر استان مد نظر پیش بینی می‌شود.

خسرو شهبازی تصریح کرد: در توسعه مناطق جنگلی تلاش بر این است جنگل‌های کشور را در یک دوره ۱۰ ساله از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار فعلی به ۱۶ میلیون هکتار افزایش دهیم که بخشی از این افزایش جنگل در شمال کشور صورت می‌گیرد.

وی درباره جذب نیروی کارشناس یادآور شد: پیش‌بینی این است تا پایان سال بیش از دو هزار نفر کارشناس فنی و اجرایی در سطح کشور را در بخش منابع طبیعی جذب کنیم که بکارگیری این افراد یکی از نیازهای اساسی سازمان محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها با اشاره به جذب نیروهای حفاظتی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به نیروهای حفاظتی مورد نیاز است که این امر نیز از طریق جذب سهمیه سرباز از ستاد فرماندهی کل قوا پیگیری می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی شده از طریق اصلاح ساختار برای سال جاری و آینده حدود هفت هزار نفر را در یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وارد کار کنیم.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره برخورد با معارضان و متخلفان زمین‌خواری در سال جاری عنوان کرد: در بحث معارضان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هم دولت و هم وزیر جهاد کشاورزی به طور مکرر و مستمر برخوردهای قاطع، سریع و صریحی با زمین‌خواران حرفه‌ای و افرادی که بیشتر دنبال رانت‌خواری و فساد هستند داشته‌اند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.