افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا با شروع خروپف در دوران بارداری

شروع خروپف در دوران بارداری خطر ابتلا به فشارخون بالا و مسمومیت حاملگی را در زنان باردار افزایش می‌دهد.

به گزارش وب‌دا، به نقل از نشریه آمریکایی زنان و زایمان، پژوهشگران از دانشگاه میشیگان با انجام یک مطالعه بر روی بیش از ۱۷۰۰ زن باردار دریافتند که شروع اولیه خروپف در دوران بارداری به شدت با بروز فشارخون بالا و پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) در این دوران مرتبط است.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: حدود ۲۵ درصد از زنانی که خروپف می‌کنند اغلب در دوران بارداری به آن دچار شده‌اند که این پدیده خطر ابتلا به فشارخون بالا را در آنها در مقایسه با زنان غیرخروپفی افزایش می‌دهد.
براساس این گزارش محققان افزودند: فشار خون بالا در دوران بارداری و بروز پره‌اکلامپسی می‌تواند باعث کاهش رشد نوزادان شده و احتمال تولد کودک نارس را افزایش دهد و سلامت قلبی – عروقی مادر و کودک را تهدید کند.
نتایج دیگر این مطالعه افزود: تا ۱۹ درصد از اختلالات فشارخون بالا در بارداری می‌تواند با درمان اختلالات تنفسی در خواب کاهش یابد و زنان باردار می‌توانند با بهره‌گیری از دستگاه فشار مثبت راه هوایی (CPAP) در خواب که با فشار هوای خفیف راه‌های هوایی را باز نگه می‌دارد، میزان خروپف و نهایتاً فشارخون بالای خود را کاهش دهند.
به گفته محققان اختلالات فشارخون بالا یکی از علل عمده جهانی مرگ و میر نوزادان و مادران است که سالانه هزینه بالایی برای درمان دارد که تشخیص پره‌اکلامپسی بر فشارخون بالا و وجود پروتئین در ادرار بعد از هفته ۲۰ حاملگی است.
گفتنی است خروپف مداوم و مکرر یک اختلال تنفسی در خواب است که به صورت خروپف کردن در۳ تا ۴ شب در هفته می‌باشد.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.