افزایش خودکفایی در ساخت قطعات خودرو

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۵:۱۳:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

درسال تولید ملی صورت می پذیرد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  سومین نمایشگاه بین المللی قالب و ابراز به منظور فراهم کردن بسترهای انتقال دانش فنی و تسهیل مذاکرات بین المللی و آشنایی مدیران واحدهای تولیدی با آخرین فناوری های روز با حضور قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح شد.  
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، این نمایشگاه با حضور بیش از  ۱۸۰شرکت داخلی و خارجی با اهتمام ویژه در جهت حمایت از تولید ملی و عرضه دستاوردهای صنعتی خودرو برپاشد.
عادل پیر محمدی مدیرعامل ساپکو در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: شرکت ساپکو آمادگی دارد دانش فنی صنعت قالب و ابزار  را در جهت خودکفایی در ساخت و تولید قطعات ارتقا دهد.
وی برگ برنده گروه صنعتی ایران خودرو را در بومی سازی فناوری تولید و سرعت در خودکفایی ساخت قطعات خودرو دانست و اظهار داشت: درسال تولید ملی، استفاده بیش‌تر از توان بخش صنعت قطعه سازی کشور در طراحی و تولید محصول در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است.
پیر محمدی خاطرنشان ساخت: ایران خودرو در طراحی و تولید قطعات بدنه رانا به خودکفایی کامل رسیده است و در تامین قطعات رانا و دنا با هیچ مشکلی روبه رو نخواهد شد.
در ادامه مهدی رادمنش معاون فنی و مهندسی ساپکو با اشاره به چشم انداز ایران ۱۴۰۰ افزود: در این سند چشم انداز، تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو درنظر گرفته شده است که از این میزان ۵۰ درصد آن باید تولید خودرو با برند ایرانی باشد. وی  افزود: بر اساس استراتژی گروه صنعتی ایران خودرو  و مطابق با سند ایران ۱۴۰۰، ایران خودرو سالانه یک میلیون دستگاه خودرو تولید و ۱۵۰ هزار دستگاه صادر خواهد کرد.
رادمنش دیگر طرح های توسعه ای ایران خودرو را طراحی دو پلتفرم، توسعه قوای محرکه جدید و توسعه خودکفایی در ساخت قطعات عنوان کرد.
در ادامه این مراسم دهقان نماینده قالب سازان ایران گفت: صنعت قالب سازی در کشور مورد بی مهری قرار گرفته است و اگر از این صنعت حمایت شود، دیگر کشور نیازی به واردات قطعات قالب خودرو نخواهد داشت.
وی مهم ترین چالش های صنعت قالب سازی را، نداشتن استراتژی مدون و متولی، عدم حمایت بانک ها و واردات بی رویه و بی کیفیت مصرفی عنوان کرد.
همچنین ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان در مراسم افتتاح نمایشگاه قالب و ابزار پیشنهاد داد: کمیته وِِیژه ای برای توسعه صنعت قالب سازی با محوریت ساپکو برای صیانت از این صنعت با حضور کارشناسان و استادان فن، مراکز دانشگاهی و مسوولان ذی‌ربط تشکیل شود.
گفتنی است نمایشگاه قالب و ابزار از ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت چهاروز دایر است و دراین نمایشگاه کشور های ایتالیا ، چین کره ، پرتغال ، اسپانیا حضور دارند .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۷۱۳۲۴۴۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.