افزایش ساعات کار دفاتر پلیس راهور

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در هفته نیروی انتظامی، ساعت کار تمامی دفاتر ارائه دهنده خدمات پلیس راهور تا ساعت ۱۸ افزایش می‌یابد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه رونمایی و افتتاح شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروهای ناجا، گفت: بر اساس قانون، کلیه وسایل موتوری باید دارای پلاک ملی شوند که بخشی از این هدف با نصب پلاک ملی بر روی خودروهای عمومی، شخصی و دولتی محقق شد.

وی با بیان اینکه بر اساس جدول زمانبندی، کار تعویض و نصب پلاک ملی در خودروهای نیروهای مسلح آغاز شده است، افزود: بنا به تدبیر فرمانده ناجا، این مهم از خودروهای نیروی انتظامی آغاز شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، امکان کنترل و جریمه خودروها را یکی از اهداف یکپارچه شدن پلاک ها عنوان کرد و افزود: خودروهایی که پلاک ملی ندارند به صورت دستی جریمه می‌شدند که با افزایش خودرو، ناگزیر شدیم تا از سیستم های هوشمند استفاده کنیم زیرا امکان کنترل دستی وجود ندارد.

سردار مومنی با اعلام اینکه تمامی خودروهای متخلف نیروهای مسلح اعم از ناجا و غیره در برابر قانون یکسان هستند، اظهارداشت: این خودروها به صورت دستی جریمه می‌شدند، اما از این پس با نصب پلاک ملی، خودروهای مذکور به صورت یکپارچه، اعمال قانون و رهگیری می‌شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از امروز پلاک ملی بر روی خودروهای ناجا نصب می‌شود، افزود: این طرح، ابتدا از تهران و سپس در سایر استان‌ها به اجرا در می آید.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک، خودروهای کلاسیک و تاریخی در دستور کار نصب پلاک ملی قرار می‌گیرند و کارهای نرم‌افزاری و طراحی پلاک این خودروها در حال پیگیری است.

سردار مومنی، نصب پلاک ملی بر خودروهای نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، وزارت دفاع و غیره را گام بعدی پلیس راهور عنوان کرد.

این مقام مسوول انتظامی بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در هفته نیروی انتظامی، تمهیدات خاصی برای مردم در نظر گرفته شده است، افزود: در این هفته، ساعت کار تمامی دفاتر ارائه دهنده خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ۱۸ افزایش می‌یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره بخشودگی تخلفات، اظهارداشت: تعیین این مساله بر عهده قانون است، در صورتی که راننده‌ای شش ماه از آخرین زمان تخلف خود، تخلفی نکند، کلیه نمرات منفی‌اش پاک می‌شود.

سردار مومنی افزود: هم‌اکنون تعداد زیادی موتورسیکلت در سطح کشور تولید می‌شود که باید در زمینه استفاده از موتورسیکلت فرهنگ‌سازی‌‌های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب پلاک ملی بر روی موتورسیکلت ها، رهگیری و کنترل دقیق این وسیله نقلیه را آسان‌تر می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.