افزایش سالن‌های تئاتر موجب توسعه‌ تئاتر کشور می‌شود

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۰۵:۴۵:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پی افتتاح خانه‌ی نمایش شماره دو:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- “محمدمهدی خاتمی” گفت: افزایش سالن‌های تئاتر موجب توسعه‌ی تئاتر کشور می‌شود زیرا در کشور ما یکی از مشکلات اساسی، کمبود سالن‌های نمایشی به ویژه در شهرستان‌هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی که در خصوص افتتاح خانه‌ی نمایش شماره دو با گفت: تئاتر یک کالای فرهنگی تاثیرگذار است که می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی هر جامعه تاثیر داشته باشد. در این میان یکی از ابزارهای توسعه‌ی تئاتر، توجه به بخش سخت‌افزاری آن و در واقع افزایش محل اجرای نمایش است.
وی ادامه داد: وجود سالن‌هایی در محله‌ها و نقاط مختلف شهر تهران می‌تواند این امکان را فراهم کند که هر یک از افراد در نزدیک محل زندگی‌شان به تماشای آثار نمایشی بنشینند.
خاتمی با اظهار خرسندی از اینکه ایجاد خانه‌ی نمایش شماره دو می‌تواند به جامعه تئاتر کشور کمک کند، عنوان کرد: با گسترش این چنین فضاهایی در سطح شهر، شعار تئاتر برای همه تحقق می‌یابد.
وی در ادامه درخصوص توسعه این طرح در دیگر استان‌های کشور، اظهار کرد: نبود سالن استاندارد در شهرستان‌ها مشکل اساسی است و معمولاً سالن‌های نمایشی در استان‌ها تنها در یک بخش خاص از بافت شهر واقع هستند که قابل استفاده نبوده و جوابگوی همه‌ی مخاطبان نیستند. بنابراین امیدوارم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و نهادهای مردمی، اینگونه فضاها در شهرستان‌ها نیز گسترش یابد.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با اشاره به این‌که باید آثار نمایشی را براساس نیاز شهروندان تولید کرد، یادآور شد: هنگامی که وقتی تالاری را برای کودکان در نظر می‌گیریم، می‌دانیم که مخاطبان مشخصی دارد و تولیدات این تالار هم بر اساس سلایق این مخاطبان است؛ بنابر این اگر نگاه واقع‌ بینانه‌ای داشته باشیم، هر یک از مردم در بخش‌های مختلف شهر سلایق متفاوت از هم دارند و مخاطب باید حق انتخاب داشته باشد.
وی تصریح کرد: در واقع باید پیش از به صحنه بردن یک اثر به جغرافیای آن مکان توجه کنیم و این‌که مخاطبان‌مان را در محدوده‌ای که فعالیت می‌کنیم، بشناسیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح سالن‌های نمایشی کمک می‌کند که تئاترتبدیل به یک کالای فرهنگی تاثیرگذار شود و من امیدوارم که این اتفاق درشهر تهران ادامه یافته و در دیگر استان‌های کشور نیز آغاز شود.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۱۷۴۵۰۰۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.