افزایش سرانه فرهنگی حجاج ایرانی

جام جم آنلاین: مدیر محصولات فرهنگی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه سرانه فرهنگی حجاج ایرانی در سالجاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اعلام کرد: امسال به‌طور متوسط برای هر زائر ایرانی ۱۲ ریال سعودی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی درباره مهمترین فعالیت‌های فرهنگی برای زائران ایرانی بیت الله الحرام، گفت: فعالیت های فرهنگی در چهار گروه اصلی ساماندهی و اجرایی می شود.

وی با اعلام اینکه با هماهنگی‌های به عمل آمده تمام فعالیت فرهنگی کاروان حجاج ایرانی در قالب یک شورای فرهنگی اجرا می شود، تصریح کرد: این شورای فرهنگی متشکل از روحانی، مدیر، معین، جانشین مدیر، پزشک و رابط گروه یاوران کاروان است.

مدیر محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه این شورای فرهنگی در هر کاروان فعالیت های فرهنگی را برنامه ریزی، ساماندهی و عملیاتی می کند، اظهارداشت: علاوه بر این یکسری تولید محصولات و محتوی فرهنگی هم در دستور کار این شورا قرار دارد.

حجت الاسلام سجادی با یادآوری اینکه تولید و عرضه محصولات فرهنگی در هر کاروان مطابق با منطقه و محیط اعزام زائران انجام می شود، بیان کرد: تاکنون حدود ۳۳۰ هزا برشور فرهنگی مطابق با این سیاست محتوایی در بین کاروان‌های ایرانی تولید، تکثیر و توزیع شده است.

وی همچنین از تولید، تکثیر و تولید ۴۰ هزار نسخه مجله وصال دوست با موضوع انجام مناسک حج و مدینه منوره خبر داد و افزود: تولید ۴۰ هزار نسخه نرم افزار (DVD)، نرم افزار دعای عرفه و دعای طواف و اطلاعات قرآنی هم از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده برای حج سالجاری است.

حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه امسال پنج مسابقه سراسری بین حجاج و زائران ایرانی سرزمین وحی در مکه و مدینه منوره برگزار خواهد شد، تبیین کرد: بر این اساس دو مسابقه فرهنگی با موضوع پیامبر رحمت (ص) و ائمه بقیع در مدینه منوره و سه مسابقه با موضوع مناسک حج، قرآن در سرزمین وحی و شخصیت های مکه در مکه مکرم در بین زائران ایرانی برگزار خواهد شد.

وی درخصوص هدایای اهدایی به زائران ایرانی که در این مسابقان برنده می شوند، اظهارداشت: برای حج سالجاری بودجه و سرانه فرهنگی زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

مدیر محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه برای حج سالجاری به طور متوسط برای هر زائر ایرانی ۱۲ ریال هدایا و جوایز پیش بینی شده است، افزود: بر این اساس به استثنای جوایز نقدی برای زائران خانم و آقای ایرانی که در مسابقات فرهنگی موفق شوند تعداد زیادی چادر نماز و سجاده هم در نظر گرفته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.