افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان

جام جم آنلاین: رئیس بنیاد ملی نخبگان با اعلام حمایت گسترده معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از بخش‌های خصوصی تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی از پیش‌بینی افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان به ½ میلیارد دلار خبرداد.

به روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، نسرین سلطانخواه صبح امروز در همایش سراسری معاونان تحقیقات و فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت در سال جاری را، استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی فعال درعرصه تولید دارو عنوان کرد و گفت: در این راستا از اتحادیه تولید کنندگان دارو حمایت شده و در جهت ارتقای کیفیت تولید، تشویق‌های لازم در این زمینه از این اتحادیه صورت می گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آمادگی را دارد که در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی حمایت لازم را از تمام تولیدکنندگان و صادرکنندگان عرصه مرتبط با پزشکی داشته باشد. در این راستا پیشنهاد می دهیم وزارت بهداشت بسته های تشویقی حمایت از تولید تجهیزات پزشکی را تهیه کرده و بر اساس آن از تولید کنندگان داخلی این نوع از تجهیزات پشتیبانی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته در دو کارگروه ملی حمایت از تولید داخل و صادرات دولت دو کمیته تخصصی حمایت از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان و کمیته تخصصی حمایت از صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان با مسئولیت این معاونت تشکیل شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.