افزایش عمر مبل و محصولات چرمی

جام جم آنلاین: لوازم و وسایل چرمی مثل کیف، کفش، مبل و… اگر از جنسی طبیعی ـ و نه مصنوعی ـ باشند ظریف و گران‌قیمت هستند؛ به همین سبب نیاز به دقت و توجه بیشتری برای نگاهداری و افزایش عمر دارند.

اگر طرز نگهداری و مراقبت از چرم‌های طبیعی را نمی‌دانید، برخی اشارات کلی این نوشتار ممکن است مفید باشد:

اشیاء بُرنده و تیز را درون یا روی کیف، پوشاک و مبل‌های چرمی نگذارید.

کیف‌های ساخته شده از جنس چرم تحمل کمتری در برابر سنگینی دارد. آنها را سنگین و انباشه از وسایل نکنید.

کیف، کفش، کاپشن و اجناس ساخته شده از چرم طبیعی در برابر آب مقاوم‌تر از پارچه است، اما ضدآب نیستند. روزهای بارانی پوشاک چرمی را تعویض کرده، یا برای محافظت بیشتر، بر آنها اسپری ضد آب کلونیل بپاشید.

در صورت خیسی چرم که سبب تغییر رنگ آن نیز می‌شود، بلافاصله آن را لای پارچه‌ای نخی بپیچانید تا آب چرم به پارچه منتقل شود، سپس در سایه و معرض هوای آزاد قرار دهید تا حالت اولیه آن بازگردد. از نرم‌کننده‌های مخصوص سطح چرم نیز می‌توان برای رفع خشک‌شدگی استفاده کرد.

چرم طبیعی اندکی رطوبت در خود دارد. نور شدید آفتاب و گرمای زیاد، باعث خشک شدن بافت چرم می‌شود. محصولات چرمی را در معرض نور آفتاب و مجاورت گرمای شوفاژ و بخاری قرار ندهید.

مواد شیمیایی، حلال‌ها و بخصوص عطرها و ادکلن‌ها دشمنان چرم هستند.

برای تمیز کردن محصولات چرمی، گرد و غبار سطح آنها را با اسفنجی نرم بزدایید. با واکس مخصوص چرم طبیعی نیز می‌توانید آنها را براق کنید.

از واکس چرم زیاد استفاده نکنید، زیرا سبب بسته‌شدن منافذ چرم شده، عمر آن را کم می‌کند.

اگر از کیف یا کفش چرمی خود برای مدتی استفاده نمی‌کنید، درون آنها را با کاغذ باطله پر کنید. آنها را درون پلاستیک نگذارید تا هوا راحت و آسان به بافت چرم برسد.

کیف‌های اداری و دستی ساخته شده از چرم را به‌صورت ایستاده روی میز یا بر زمین نگذارید. این کار سبب افتادگی و تغییر حالت آنها می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.