افزایش قبض برق با کولر گازی

جام جم آنلاین: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: محاسبه ها نشان می دهد که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یک ماه ۱۴۰ هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه ۸۴۰ هزار ریال تمام می شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ؛ محمد بهزاد یادآورشد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت درصد افزایش پیک مصرف داشته ایم که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مصرف بالای کولرهای گازی، گفت: استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت ها که در سال های اخیر، استفاده از آنها بسیار رایج شده است، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف برق را افزایش می دهد و این در حالی است که استفاده از کولرهای آبی با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش می دهد.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت مصرف به صورت جدی در خانواده ها، گفت: مشترکان باید به کنترل مصرف خود نظارت جدی داشته باشند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم و با مشکل خاصی مواجه نشویم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.